گوگل وبمستر چیست

جدول محتوا

گوگل وبمستر

گوگل وبمستر یک سرویس رایگان است که به شما کمک می کند عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو ارزیابی و حفظ کنید. این امکان به عنوان یک سرویس رایگان به هر کس که دارای یک وب سایت است ارائه می شود و مجرای اطلاعاتی از بزرگترین موتور جستجوگر جهان است. برای اینکه وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر شود باید از مقرارت گوگل وبمستر پیروی کنید و این ابزار می تواند اطلاعات ارزشمندی را در اختیار شما قرار دهد که می تواند به تلاش های بازاریابی شما کمک کند.

 

چگونه گوگل وبمستر می تواند به نظارت بر عملکرد وب سایت شما کمک کند:

  • گوگل می تواند به محتوای وب سایت شما دسترسی پیدا کند و بر عملکرد وب سایت نظارت کند.
  • این ابزار امکان ارسال صفحات و پست های جدید را برای گوگل فراهم می آورد تا بتوانند محتوایی را که نمی خواهید کاربران موتور جستجو کشف کنند، حذف کنند.
  • به شما کمک می کند محتوایی را ارائه دهید که تجربه بصری بیشتری به کاربران ارائه دهد.
  • می توانید وب سایت خود را بدون ایجاد اختلال در نتایج جستجو حفظ کنید.
  • به شما امکان می دهد بدافزار یا مشکلات اسپم را که ممکن است از طریق دیگر به راحتی پیدا نشوند، کشف و از بین ببرید.

چگونه وبمستر به شما کمک می کند درک کنید چگونه جستجوی گوگل، وب سایت شما را مشاهده می کند:

  • محبوب ترین سوالات را برای نمایش وب سایت در نتایج جستجو به شما می گوید.
  • به شما می گوید کدام پرسش ها بیشترین میزان بازدید را ایجاد می کنند.
  • می توانید ببینید که چه وب سایت هایی به وب سایت شما لینک می شوند.
  • می توانید ارزیابی کنید که وب سایت شما چقدر برای افرادی که در رایانه ها و تلفن ها جستجو می کنند عملکرد خوبی دارد.

 

نحوه راه اندازی گوگل وبمستر

قبل از دسترسی به هرگونه داده ، باید تأیید کنید که شما مالک یا نماینده مجاز وب سایت هستید. پنج روش وجود دارد که می توانید وب سایت خود را تأیید کنید. همه روش های تایید وب سایت بسیار ساده و آسان است؛ بنابراین می توانید انتخاب کنید که گزینه برای شما راحت تر باشد.

 

بارگذاری فایل

امکان بارگذاری یک فایل را با نام خاص به شما می دهد که باید آن را در پوشه اصلی وب سایت خود بارگذاری کنید. پرونده یا پوشه بارگذاری شده خالی است و تنها هدف آن کمک به اثبات این مسئله است که شما به سرور وب سایت دسترسی دارید و می توانید پرونده ها را در جایی که لازم است بریزید. پس از ورود پرونده به پوشه ریشه، کافی است بر روی دکمه تأیید در گوگل وبمستر کلیک کنید و به داده ها دسترسی خواهید داشت.

 

افزودن برچسب

افزودن برچسب HTML همچنین می تواند وب سایت را با افزودن برچسب متای ارائه شده توسط گوگل تأیید کند که می توانید آن را در بالای صفحه اصلی خود قرار دهید. هنگامی که این مورد در جای خود قرار گرفت، برای مشاهده داده ها بر روی دکمه تأیید کلیک کنید.

توجه به این نکته مهم است که گاهی یافتن کد صفحه اصلی با برخی از مضامین سیستم مدیریت محتوا به ویژه وردپرس، می تواند چالش برانگیز باشد. همچنین ممکن است هنگام به روزرسانی صفحه اصلی، کد شما ناپدید شود و دسترسی شما به داده های گول وبمستر را لغو کند تا اینکه برچسب جایگزین شود.

 

ارائه دهنده دامنه

ارائه دهنده دامنه خود را انتخاب کنید. گوگل به شما امکان انتخاب ارائه دهنده نام دامنه خود را در یک لیست کشویی می دهد. بر روی ارائه دهنده خود کلیک کنید و گوگل شما را در مراحل تأیید وب سایت شما راهنمایی می کند.

از Google Analytics استفاده کنید. به عنوان مدیر حساب Google Analytics وب سایت خود، می توانید وب سایت را با استفاده از کد پیگیری ناهمگام که در بالای صفحه اصلی خود قرار داده شده است تأیید کنید. استفاده از ابزار Google Tag Manager به شما این امکان را می دهد تمام برچسب های ردیابی وب سایت خود، از جمله گوگول وبمستر را وارد و آن را مدیریت کنید.

 

تنظیمات گوگل وبمستر

پس از راه اندازی حساب و تأیید وب سایت، به تعداد زیادی داده قابل اجرا دسترسی خواهید داشت که می توانند به شما در بهینه سازی وب سایت کمک کنند. می توانید هشدارها را از گوگل دریافت کنید، تنظیمات را برای ارائه اطلاعات خاص به صندوق ورودی خود تنظیم کنید، نقشه های سایت را ارسال کنید و نمایش داده های کاربر را در جایی که وب سایت شما در جستجو ظاهر شده است، مشاهده کنید.

شما می توانید از این طریق اصول استفاده از گوگل وبمستر را بیاموزید و می توانید از این اطلاعات استفاده کنید و برای تصمیمات آینده بازاریابی خود بر اساس آن عمل کنید.

 

کاربرد گوگل وبمستر

Google Webmasters یکی از ابزارهای عالی برای کشف خطاهای سایت مانند 404 Errors است و جزئیات بسیاری مهمی را در مورد وب سایت شما بیان می کند. این ابزار بسیار مفیدی برای ایجاد قابلیت خزش سریع وب سایت شما با افزودن وب سایت به حساب Google Webmasters و ارسال لیستی از صفحات وب است که باید نمایه شوند.

ویژگی مهم دیگر این ابزار قدرت Search است. این ابزار باعث می شود این امکان را در اختیار شما قار دهد که بتوانید بررسی کنید چند وب سایت کلیک می شود و بازدیدکنندگان چند بار پیوندهای شما را مشاهده کردند.

 

نام های جدید گوگل وبمستر

خوشبختانه، Google یک ابزار ساده به ما داده است تا متوجه شویم چگونه سایت شما را می بینند و چه موضوعاتی ممکن است بر بازدید شما تأثیر بگذارد و اینکه چگونه می توانید سایت را برای رتبه بندی و نتایج بهتر بهبود ببخشید. این ابزار به عنوان Google Search Console شناخته می شود. این ابزار مدتی زیادی است که وجود دارد و قبلاً به عنوان Google Webmaster Tools و Google Webmaster Central شناخته شده است.

در سال 2015  گوگل آن را به عنوان کنسول جستجوی Google تغییر نام داد. بنابراین اگر اصطلاحات مختلفی مشاهده کردید، نگران نباشید. همه آن ها اسامی مختلفی هستند که اساساً برای یک کار مشابه از آن ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *