ویدیو مارکتینگ

جدول محتوا

ویدیو مارکتینگ

اگر عکسی هزار کلمه ارزش داشته باشد پس فیلم بسیار ارزش بیشتری دارد. این اساس ویدیو مارکتینگ و یک استراتژی بازاریابی رو به جلو است که ویدیوی جذاب را در مبارزات بازاریابی شما ایجاد می کند. از بازاریابی ویدیویی یا ویدیو مارکتینگ می توان برای همه موارد از جمله ایجاد ارتباط با مشتری تا تبلیغ برند، خدمات یا محصولات استفاده کرد. علاوه بر این بازاریابی ویدیویی می تواند به عنوان رسانه ای برای ارائه چگونگی، ترویج توصیفات مشتری، رویدادهای پخش زنده و ارائه محتوای سرگرم کننده باشد. تعریف بازاریابی ویدیویی پیچیده نیست در واقع مفهوم بسیار ساده ای دارد. استفاده از فیلم برای تبلیغ یا بازاریابی نام تجاری، محصول یا خدمات خود را ویدیو مارکتینگ می گویند.

 

بازاریابی ویدیویی چیست و چرا انجام می شود

بازاریابی ویدیویی استفاده از فیلم برای افزایش آگاهی، ایجاد تعامل و هدایت فروش است. این بخشی از بازاریابی دیجیتال است البته عظیم است و با بازاریابی محتوا هم پوشانی دارد. بازاریابی ویدئویی اکنون چنان گسترده شده است که لازم است همه بازاریابان مهارت آن را کسب کنند.

 

تاریخچه ویدیو مارکتینگ

بازاریابی ویدئویی از حدود سال 2010 وارد جریان اصلی بازار شد و حدوداً چهار سال بعد که برای کسانی که بودجه کمتری داشتند قابل دسترسی بود. امروزه به لطف پیشرفت عمده، بازاریابی ویدئویی برای همه مشاغل قابل دسترسی است. در گذشته هزینه های زیاد یکی از مهم ترین موانع برای دسترسی به ویدیو مارکتینگ بود. امروزه می توان در کمتر از 15 دقیقه و بدون مهارت های خلاقانه یا بودجه زیادی، ویدیویی با کیفیت استودیو به صورت آنلاین تهیه کرد. عامل مهم دیگر که به افزایش بازاریابی ویدیویی دامن زده است تقاضا در شبکه های اجتماعی است. سیستم عامل رسانه های اجتماعی کشف کردند که ویدیو جذابیت بیشتری نسبت به متن و پست های مبتنی بر تصویر دارد. ما یک آگهی ویدیویی را در مقابل یک تبلیغ متنی در فیس بوک آزمایش کردیم و دریافتیم که این ویدیو 480٪ بازدید کننده بیشتر دارد.

 

بازاریابی ویدئویی چگونه کار می کند

نامی که برای تجارت خود انتخاب می کنید برای شما فیلم هایی را ایجاد می کند که به نوعی، شرکت شما را رونق می بخشند، فروش را افزایش می دهند، آگاهی از محصولات یا خدمات شما را افزایش می دهند یا مشتریان شما را درگیر می کنند اما در عمل، کمی پیچیده تر است. مانند بسیاری از تلاش های بازاریابی شما، بازاریابی ویدیویی نیز مبتنی بر داده است؛ بنابراین شما می خواهید معیارهای مختلف را کنترل کرده و میزان تعامل مشتری را پیگیری کنید.

 

مزایای نتورک مارکتینگ

فواید بازاریابی ویدیویی بسیار است. در ادامه این مزایا را به صورت کامل برای شما شرح می دهیم.

  • ویدیو به شما کمک می کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. امروزه بسیاری از تلاش های بازاریابی یک شرکت برای کمک به اعتماد سازی طراحی شده است. فیلم ویدیویی است که آنچه شما می گویید را به آنچه واقعاً هستید پیوند می دهد و به شما این امکان را می دهد تا مشتریان پشت پرده نظاره گر باشند و با برند شما آشنا شوند.

 

  • ویدیو یک معدن طلای است که به ایجاد بک لینک در سایت شما، افزایش لایک و اشتراک گذاری (که می تواند بر رتبه بندی جستجو تأثیر بگذارد) و ایجاد ترافیک به سایت شما کمک فراوان کند.

 

  • فیلم ها حفظ اطلاعات را افزایش می دهند. اگر مشتریان شما فقط بشنوند، احتمالاً حدود 10٪ از این اطلاعات را تا سه روز بعد حفظ می کنند. در مقابل اگر آنچه که می شنوند با تصاویر مرتبط همراه باشد، سه روز بعد به طور متوسط 65٪ از این اطلاعات را حفظ می کنند. در سال 2017، محتوای ویدیویی حدود 74٪ از کل بازدید آنلاین را تشکیل می دهد. مشتریان احتمالی نیز عاشق فیلم هستند، این بدان معنی است که بازاریابی ویدیویی خوب می تواند بازدیدکنندگان جدیدی را به خود جلب کند. چهار برابر مشتریان ترجیح می دهند یک ویدیوی محصول را تماشا کنند، تا توضیحات محصول را مطالعه کنند.
video marketing

بهترین روش ها برای مارکتینگ ویدیو

برای یک ویدیو مارکتینگ خوب باد روش های انجام آن را به خوبی فرا گرفت. برای این که بازاریابی ویدیویی نتیجه دهد، باید برنامه ریزی، آزمایش، تجزیه و تحلیل و آزمایشات فراوانی انجام شود. هدف فیلم های مارکتینگ روایت داستان و درگیر کردن فکر مشتریان با ویدیو است اما از منظر بازاریابی، فیلم ها باید با روش بازاریابی هم تراز باشد. استراتژی کلی و داده ها باید استراتژی بازاریابی ویدیویی را هدایت کند. ابتدا یک استراتژی محکم برای تولید ویدیو برای هر سطح از مارکتینگ برنامه ریزی می شود. مطالب و اهداف هر ویدیو مشخص می شود. تعیین می شود چه معیارهایی بهترین موفقیت برای ویدیو را تعیین می کند. سپس، آن ویدیو تست می شود. فیلم ها باید تجزیه و تحلیل شود. در صورت لزوم فیلم و نحوه استقرار آن هاباید تغییر کند. برای تأثیرگذاری بیشتر آن ها باید تلاش فراوان شود. و هر کاری که یک فیلم مهیج و خوب را تولید می کند برای ویدیو انجام داد. در سال 2017 و بعد از آن، سنگ بنای تلاش های بازاریابی ویدیویی نام تجاری است.

 

عامل موفقیت در ویدیو مارکتینگ

مهمترین مرحله در راه موفقیت در بازاریابی ویدیویی، درک کامل اهداف موردنظر شما است. اهداف را، اندازه گیری، قابل دستیابی و کاملاً مشخص کنید و اطمینان حاصل کنید که آن ها نه خیلی انتزاعی و نه خیلی دقیق باشد. اهداف نیز باید مهلت مشخصی داشته باشد. دستیابی به 5000 بازدید برای یک ویدیو یک هدف منطقی است، اما اینکه یک هفته به آن برسید یا چهار سال دیگر تفاوت زیادی ایجاد می کند.

تلاش کنید تا در بازاریابی ویدیویی خود به این اهداف مهم برسید:

  • تعداد زیادی بازدید از ویدیوها را جذب کنید. این هدف در صورت استفاده از فیلم های آنلاین در تلاش برای مارکتینگ، بارزترین هدف است. جذب تعداد زیادی از افراد برای دیدن فیلم هایی که در آن ها زمان و سرمایه زیادی صرف کردید، به خودی خود هدف نیست، اما این اولین شاخصی است که شما به اهداف تجاری خود می رسید.

 

  • به بسیاری از بینندگان بی نظیر دسترسی پیدا کنید. بیشتر سیستم عامل های ویدیویی تعداد افرادی را که به آن ها رسیدید را به شما نشان می دهد که با تعداد بازدیدها متفاوت است زیرا ممکن است یک شخص چندین ویدیو را تماشا کند.

 

  • با بخش هدف مناسب ارتباط برقرار کنید. پیشرفته ترین ابزارهای تجزیه و تحلیل ویدیو دسته بندی بینندگان بر اساس گروه سنی، جنسیت یا موقعیت جغرافیایی از بین می برد و سپس می توانید تصمیم بگیرید که کدام جنبه برای شما مهم است. به عنوان مثال، اگر وسیله اسکیت بورد می فروشید، هدف شما ممکن است هدف قرار دادن افراد بین 13 تا 21 سال باشد.

 

  • به بیننده وفاداری را القا کنید. اگر افراد چندین فیلم از محتوای شما را تماشا می کنند و حتی برای دیدن موارد بیشتر بر می گردند، نشانه خوبی است که در بین مخاطبان شما طنین انداز است. امکان جذب مشترکین به کانال خود در YouTube معیار مهم وفاداری بیننده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *