سئوی سایت در شیراز از طریق پیوند یکتا و بهینه سازی محتوا

جدول محتواها

با توجه به اینکه برای دستیابی به هر چیزی که مورد نظر ما است ابتدا به سراغ گوگل می رویم و سرچ می کنیم پس لازم و ضروری است که اگر برای کسب و کار خود یک وب سایت در نظر گرفته اید. سایت شما به گونه ای باشد که در موتورهای جستجو ارزش بالایی داشته باشد و با کلمات کلیدی مناسب جزو نتایج اولیه در گوگل قرار بگیرید. در این مقاله و در ادامه ی قسمت قبل انجام سئوی سایت در شیراز را به شما خواهیم آموخت.

  • تنظیمات سایت‌تان را بررسی کنید

یکی از گام های مهم برای  سئوی سایت در شیرازا انجام تنظیمات سایت است. ینکه زمانی بگذارید و روی تمام بخش‌های منوی تنظیمات وردپرس‌تان کلیک کنید ارزش دارد چون بسیاری از این گزینه‌ها می‌توانند روی سئوی سایت‌تان موثر باشند.

در واقع می‌ارزد که دوبار توی تنظیمات امنیتی بگردید تا مطمئن بشوید که به اشتباه یکی از موتورهای جستجو را از نشان دادن سایت‌تان منع نکرده باشید. که این کار نامرئی‌تان می‌کند!

همچینی باید مطمئن شوید که تنظیمات Writing و Resding به درستی تنظیم شده باشند. چون این‌ها دسته‌بندی اولیه‌تان و آنچه را که روی صفحه اصلی‌تان نشان داده می‌شود کنترل می‌کنند. یادتان نرود که در Settings → General  به سایت‌تان یک تگ لاین درست و حسابی بدهید.

  • ساختار تنظیمات پیوند یکتا (permalink) درست را انتخاب کنید

تنظیمات پیوند یکتا (permalink)  تان، فرمت صفحه و پست‌های URL  را تعیین می‌کند که اثر بزرگی روی سئو دارد. اگر سایت جدیدی ایجاد می‌کنید یکی از اولین کارهایی که باید انجام بدهید تغییر تنظیمات پیوند یکتا  (permalink ) است که می‌توانید آن را در Settings → Permalinks پیدا کنید. پیوند یکتا → تنظیمات

اگر تنظیمات اولیه سایت‌تان را تغییر ندهید تمام صفحات و پست‌هایتان URL هایی مثل example.com/?p=123 خواهند داشت. که اگر چه مشکلی ندارد اما خیلی زیبا نیست و همین ممکن است درک کاربرهای و موتورهای جستجو از صفحات‌تان را تحت تاثیر بگذارد.

تغییر دادن ساختار پیوند یکتا بخش‌ها، ترتیب و ساختار URL وب سایت‌تان را عوض می‌کند. حتماً موقع تنظیمات اولیه وب سایت‌تان ساختار درستی را انتخاب بکنید چون اگر بعداً این ساختار را تغییر بدهید ممکن است در زمینه سئو مشکلاتی به وجود بیاورد.

اغلب توصیه می‌کنیم بر اساس این که فکر می‌کنید قرار دادن دسته‌بندی محتوای‌تان چقدر اهمیت دارد از ساختاری که URL ای مثل example.com/post-name/  یا example.com/category/ post-name/  ایجاد می‌کند استفاده بکنید. برای اکثر سایت‌های وردپرسی، اغلب اوقات انتخاب یکی از این ساختارها کاملاً مناسب است.

اولین انتخابی که می‌توانید بکنید این است که فقط تنظیمات پیوند یکتا را به /%postname%/  تغییر بدهید.

ساختار تنظیمات پیوند یکتا
ساختار تنظیمات پیوند یکتا

برای اینکه در ساختارتان دسته‌بندی هم داشته باشید می‌توانید Custom Structure  را انتخاب کنید و ساختار را به /%category%/%postname%/  تغییر بدهید.

اگر از قبل ?p=<postid>  را به عنوان permalink   را داشته باشید و یا اگر /%postname%/  را به /%category%/%postname%/  تغییر بدهید، وردپرس خودش بازارسال‌ها را انجام می‌دهد.

  • انتخاب WWW یا non-WWW

برای انجام سئوی سایت در شیراز باید ببینید می‌خواهید سایت‌تان به صورتwww.example.com  یا example.com نمایش داده شود. حواس‌تان باشد که در تنظیمات کلی یعنی Settings → General ، نسخه‌ای که می‌خواهید نمایش داده شود به درستی منعکس شود.

انتخاب WWW
انتخاب WWW

این دو حالت از جنبه سئو، تفاوت زیادی ندارند. به علاوه setup  اکثر هاستینگ‌ها و سرورها به صورت خودکار درخواست‌هایی را که برای نسخه اشتباه هستند به نسخه انتخابی شما باز ارسال می‌کنند. که اصولاً این کار را عامل برندیگ می‌کند – کدام روش برای سایت شما بهتر به نظر می‌رسد؟

از جنبه تکنیکی هم این دو تفاوت زیادی ندارند. اگر www  را حذف کنید ممکن است بعضی از setup  ها دردسر درست بکنند اما این موارد خیلی کم هستند.

  • بهینه‌سازی محتوای‌تان

سایت‌تان باید بهترین محتوا را در مورد موضوع انتخابی‌تان داشته باشد. مردم به دنبال مقالاتی قابل اعتماد و جذاب و جواب‌هایی درست برای سؤال‌هایشان هستند. نوشتن محتواهایی با کیفیت بالا برای سایت‌های وردپرسی نیاز به ایده‌ای بکر و یا برداشتی خاص در مورد موضوعی خاص دارد. اما این ایده‌ها را باید در ساختاری مناسب و روشی سهل الوصول ارائه بدهید. این دو با هم به جذب آن مخاطب‌هایی که به دنبال‌شان هستید و می‌خواهید آن را حفظ کنید، کمک می‌کنند.

 در مورد چیزهایی که کاربرهای‌تان می‌خواهند و نیاز دارند تحقیق کنید

قبل از اینکه محتوایتان را بنویسید باید به این فکر کنید می‌خواهید به چه مواردی دست بیابید. هر صفحه و پست باید در مورد یک عبارت کلیدی خاص بهینه‌سازی شود.

اما چطور می‌توانید تصمیم بگیرید که چه عبارت کلیدی را می‌خواهید پیدا بکنید؟ در این پروسه باید چنین سؤال‌هایی را از خود بپرسید: برای چه مواردی می‌خواهم امتیاز بگیرم؟ اینکه می‌خواهم برای این موارد امتیاز بگیرم چقدر واقع بینانه است؟

تصور کنید یک وبلاگ آشپزی دارید و دوست دارید دستور‌های محبوب و تکنیک‌های آشپزی‌تان را با بقیه به اشتراک بگذارید. بهینه‌سازی یک پست برای موراد «بهترین دستور پخت کیک» هدفی واقع بینانه نیست چون موردی خیلی کلی است. برای چنین موارد کلی، رقبای خیلی زیادی هست. در عوض باید جایگاه خودتان را بیابید. این جایگاه می‌تواند «دستور پخت کیک‌های کم شکر و سالم» و یا «شیرینی فرانسوی که در خانه می‌توانید بپزید» باشد.

این‌طور می‌توانید یک متخصص واقعی بشوید. تجارب‌تان می‌تواند کمکتان بکند تا محتوایی تولید بکنید که رقبایتان ناتوان از آن باشند. می‌توانید بیشتر از بقیه به جزئیات بپردازید و زوایای مختلفی از آن موضوع را روشن کنید. برای انجام چنین کاری باید روی عبارت‌های کلیدی طولانی تمرکز کنید. یک عبارت کلیدی طولانی ممکن است عبارتی مثل «چطور یک کیک پنیری بلوبری کم کالری مخصوص گیاه خواران درست کنیم» باشد. چنین عبارت کلیدی خیلی خاص است و به همین دلیل رتبه گرفتن برای آن خیلی ساده‌تر است. و البته برای موضوع تخصصی خاص‌تان هم مناسب است.

چیز دیگری که خیلی مهم است این است که به این فکر کنیم مخاطب‌تان با جستجو کردن یک عبارت خاص به دنبال چه چیزی است. این را هدف جستجو می‌نامند. برای مثال، ممکن است به دنبال جواب یک سؤال خاص باشند و شما می‌توانید اطلاعات لازم را تهیه کنید. یا ممکن است به دنبال خرید محصول خاصی باشند که شما می‌توانید به آن‌ها عرضه کنید. به نیازهای بازدیدکننده‌هایتان فکر کنید و با ایجاد محتوایی متناسب آن‌ها را مخاطب قرار دهید.

 محتواهای فوق العاده‌ای برای کاربرهایتان بنویسید

برای انجام هر چه بهتر سئوی سایت در شیراز بعد از اینکه در مورد کلمات کلیدی‌تان تحقیق کردید و فهمیدید می‌خواهید در مورد چه موضوعاتی بنویسید باید شروع کنید به نوشتن. اغلب اوقات حرف زدن از عمل کردن ساده‌تر است. برای اینکه یک ایده را به محتوایی فوق العاده تبدیل کنید باید یک حلقه از فکر کردن، نوشتن، ویرایش کردن و دوباره نوشتن را طی کنید.

فکر اولیه‌تان ممکن است فقط طرحی کلی از ساختارتان باشد. در این مرحله لازم نیست همه چیز را به بهترین حالت بنویسید اما حواستان باشد که یک ساختار منطقی را دنبال کنید. در اغلب موارد این کار شامل یک معرفی، نقاط اصلی موضوع و نتیجه است. البته در هر شاخه این روند تغییر هم می‌کند – هر دستور العمل، یک ساختار کاملاً متفاوتی دارد.

وقتی سعی دارید اولین نسخه متن‌تان را کامل بکنید می‌توانید با نوشتن عباراتی این نقاط اصلی را بیشتر توضیح بدهید.  در آخر، موقع ویرایش متن، باید بررسی بکنید و ببینید آیا متن‌تان جذاب است و به راحتی خوانده می‌شود؟ ممکن است خود شما در این موضوع متخصص باشید اما یادتان باشد که مخاطبین‌تان هنوز متخصص نشده‌اند. پس سعی مکید نوشته‌هایتان را تا جای ممکن قابل فهم کنید. و وقتی در موضوعی مردد هستید همیشه می‌توانید از یک دوست و یا همکار بازخورد بگیرید. روش خوب دیگر این است که متن‌تان را با صدای بلند برای خودتان بخوانید. با این می‌توانید بفهمید آیا متن روان است یا نه.

پست‌ها و صفحات‌تان را جداگانه بهینه‌سازی کنید

وقتی پست‌تان را می‌نویسید و یا ویرایش می‌کنید چند المان هستند که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها بکنید تا به سئوی پست‌تان کمک کنید. این المان‌ها شامل subheading ها، عنوان، تعریف متایتان هستند. و لازم است تا تمامی این‌ها موضوع این پست خاص را منعکس کنند.

فراموش نکنید SEO-friendly  به این معنا نیست که موتور جستجو به راحتی موضوع یک صفحه را بیابد. از آن مهم‌تر اینکه معنایش این است که بازدیدکننده‌هایتان می‌توانند با یک نگاه لُب مطلب دستشان بیاید.

توصیف متا و عنوان‌تان می‌تواند عامل مهمی در تصمیم گیری  بازدیدکننده برای کلیک کردن روی صفحه‌تان در نتایج جستجو باشد. و وقتی مخاطبین از سایت‌تان بازدید کردند المان‌هایی مثل subheading  ها برای اینکه تصمیم بگیرند توی سایت‌تان بمانند و یا برود خیلی مهم می‌شوند.

تمرکز کردن روی عبارت‌های کلیدی

در جهت انجام سئوی سایت در شیراز یک قانون مهم می‌گوید برای بیشتر از یک صفحه روی یک عبارت کلیدی تمرکز نکنید. وگرنه ممکن است در انتها به خودتان ضرر بزنید. اغلب اوقات نمی‌خواهید برای چند صفحه در مورد یک عبارت کلیدی امتیاز بگیرید  چون این کار به این معنای رقابت با خودتان است.

و یادتان باشد حتماً این عبارت کلیدی که رویش متمرکز شده‌اید را در عنوان پست، معرفی پست، subheading ها و توصیفات متایتان جای دهید.

و این المان‌ها، سیگنال‌هایی مهم در مورد موضوع پست‌تان می‌دهند. از آنجایی که عبارت کلیدی متمرکز شده موضوع اصلی صفحه‌تان است منطقی است که کاری کنید که این موضوع در تمامی این المان‌ها منعکس شود.

همین منطق در مورد تمام متن‌تان صدق می‌کند: باید حواستان باشد که از موضوع منحرف نشوید و طبیعی است که چندین بار از عبارت کلیدی‌تان در میان متن استفاده بکنید. اگر برای‌تان سخت است که چندین بار از این عبارت کلیدی در متن استفاده بکنید شاید نشانه این است که باید به طریق دیگری به این موضوع بپردازید.

برای جلوگیری از تکرار، می‌توانید از هم معناها استفاده بکنید. مترادف‌ها، کلماتی هستند که دقیقاً یا تقریباً همان معنای عبارت کلیدی‌تان را بدهند. یک مثال خوب film   و movie  هستند. موتورهای جستجو تشخیص می‌دهند که هر دو معنای یکسانی دارند که با یک نگاه به نتایج جستجوی آن دو می‌توانید از این مطلب مطمئن بشوید: اگر film   را جستجو بکنید movie    هم در نتایج هایلات می‌شود و البته برعکس آن هم صادق است.

همچنین برای بهینه‌سازی یک صفحه می‌توانید از عبارت‌های مرتبط و مشابه استفاده بکنید. می‌توانید از کلماتی در زمینه عبارت کلیدی‌تان استفاده بکنید. برای مثال اگر عبارت کلیدی شما «سوپ کدو حلوایی» باشد «شام یک شب پاییزی» می‌تواند از عبارت‌های مرتبط با آن باشد. این عبارت دوم اطلاعات بیشتری در مورد موضوع‌تان می‌دهد و همچنین می‌تواند با گذاشتن لینک‌هایی به صفحات مشابه صفحه‌تان یک همبستگی ایجاد بکند.

Yoast SEO Premium analysis به کمک word form  ها، مترادف‌ها و عبارات کلیدی مرتبط، بهینه‌سازی پست‌تان را آسان‌تر می‌کند.

 بهینه‌سازی پیوند یکتای شما 

در بیشتر موارد URL  پست‌تان باید شامل عبارت کلیدی متمرکز شده‌تان باشد و این‌طور با استفاده از لینکتان معلوم می‌شود پست‌تان در مورد چه چیزی هست.. باید سعی کنید permalink ها را کوتاه، توصیفی و مرتب نگه دارید و کلمات غیرضروری را در آن جای ندهید.

همچنین قبل از انتشار پست و یا صفحه‌تان باید stopword ها را از پیوند یکتای تان حدف کنید که کلماتی مثل «و»، «یا»، «با» هستند. وقتی این کار را با دقت انجام بدهید permalink را خواناتر و استفاده از آن یا لینک شدن به آن را راحت‌تر می‌کند. پست‌هایی با عناوینی طولانی می‌توانند از این موضوع استفاده بکنند.

برای پست‌هایی که قبلاً منتشر شده‌اند توصیه می‌کنیم موقع تغییر پیوند یکتا مواظب باشید. اگر کسی قبلاً به صفحه‌تان لینک شده باشد تغییر URL ها ممکن است منجر به مشکلاتی شود. هرچند وردپرس گاهی کاربرها را به آدرس جدید باز ارسال می‌کند  اما باز هم تغییر URL ها می‌تواند روی عملکردتان اثر بگذارد.

روبیک مارکتینگ ارئه دهنده ی کلیه ی خدمات سئوی سایت در شیراز در خدمت شماست. جهت انجام مشاوره و انجام پروژه های سئو با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *