جدول محتواها

ایموجیها سرگرم کننده هستند، درست است؟ یک ایموجی قابلیت این را دارد که خسته­ کننده­ ترین ایمیل را نیز به یک ترکیب رنگی و شخصی جذاب تبدیل کند.ایموجیها می­توانند یک پست را به خوبی در رسانه­های اجتماعی منتشر کنند. حتی می‌توانند در پیام‌ها احساسات خاص را بهتر از کلمات منتقل کنند. به معنای واقعی کلمه آن‌ها یک ابزار عالی برای اهداف شما هستند.

هاها یا باید بگم

چه اتفاقی پیش می­آید اگر من به شما بگویم این شکلک­های کوچک می­توانند تفاوت زیادی را در تعداد کلیک­های شما، سرعت انتقال پیام و سطح ارتباط عمومی ایجاد کنند؟ اینکه آن‌ها می­توانند به سبک شما زندگی کنند. این در واقع یک تغییر بازی است.

به همین دلیل ما این راهنما را تهیه کرده­ایم. ما قصد داریم در این راهنما زمان استفاده از ایموجی­ها، نحوه استفاده از آن‌ها برای تجارت و برخی ترکیبات محبوب را که می­توانید در بازاریابی خود به کار بگیرید به شما معرفی کنیم. بیاید شروع کنیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ایموجیها چه چیزی هستند؟

ایموجیها تصاویر و نمادهای کوچکی هستند که با استفاده از تعدادی یونی‌کد استاندارد طراحی شده­اند. از آن‌ها در پیام‌های متنی در وب سایت‌ها و به عنوان بخشی از ارتباطات دیجیتال استفاده می­شود. کلمه ایموجی ترکیبی از دو واژه ژاپنی به معنی تصویر شخصیت تشکیل شده است. ایموجی­ها می­توانند به صورت‌های مختلف مانند شکلک‌های معروف زرد رنگ و یا اشیاء معمولی مانند آب و هوا، غذا، حیوانات و موارد دیگر استفاده شوند. از ایموجی­ها در رایانه­های شخصی و موبایل‌ها استفاده می­شود. اما ایموجی­ها تنها یک شکلک نیستند. تفاوت آن‌ها در اینجا چیست؟

ایموجی در مقابل شکلک: برخلاف ایموجی­ها که تصاویر دیجیتالی متحرک هستند، شکلک‌ها تصاویر ثابتی هستند که از طریق متن با نمایش عواطف و احساسات ارتباط برقرار می­کنند. برخلاف ایموجی­ها شکلک­ها را می­توان با استفاده از کاراکترهایی که در صفحه‌کلید وجود دارد ایجاد کرد.

تاریخچه مختصر از ایموجی­ها

ایموجی­ها از ابتدا وجود نداشته­اند. سابقه آن‌ها به سختی به حدود 20 سال پیش برمی­گردد ایموجی اولین ایموجی در سال 1999 توسط یک رمزگذار NTT DoCoMo که یک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه ژاپنی بود ایجاد شده و به کار گرفته شد. او در ابتدا 180 ایموجی را ایجاد کرد و سپس توسط چندین شرکت ارائه‌دهنده خدمات ژاپنی برای پیام­رسانی و سایر ارتباطات مورداستفاده قرار گرفت. در سال 2010 ایموجی­ها توسط یونی­کدهای استاندارد ایجاد شدند و امکان استفاده از آن‌ها در خارج از ژاپن نیز فراهم شد. در طول شش سال بعد هزاران ایموجی جدید به آن‌ها اضافه شد، از جمله تجهیزات ورزشی، شکلک‌های زردرنگ، مکان‌های عبادت و انواع رنگ‌های پوستی ایموجی­هایی بودند که به آن اضافه شدند. تا تاریخ ژوئن سال 2018 بیش از 2823 ایموجی در لیست استاندارد یونی‌کد اجرا شده است که 157 مورد جدید آن در سال جاری معرفی شده­اند.

نحوه اضافه کردن ایموجیها به صفحه کلید

از آنجا که با استفاده از یک صفحه‌کلید متنی معمولی نمی­توان یک ایموجی ایجاد کرد ناچار هستید که یک صفحه مجزا را به آسانی دانلود کنید و از آن استفاده کنید. در گوشی­های همراه آیفون در سیستم عامل آن‌ها یک صفحه‌کلید ایموجی وجود دارد. برای فعال کردن آن به این روش اقدام کنید: در قسمت تنظیمات گوشی وارد بخش تنظیمات عمومی شده و در آنجا با انتخاب تنظیمات صفحه‌کلید گزینه ایموجی را لمس کرده و آن را به صفحه‌کلید خود اضافه کنید. حالا برای دسترسی به ایموجی در قسمت نوشتن پیام شکلک  را لمس کرده و صفحه‌کلید خود را به حالت ایموجی تغییر دهید. در صورتی که چند صفحه کلید دارید باید چند بار شکلک را لمس کرده تا به صفحه ایموجی خو دسترسی پیدا کنید. این رویه برای آی پدها نیز کاربرد دارد.

در گوشی­های اندروید چنانچه از اندروید جدیدی استفاده می­کنید می­توانید ایموجیها را در صفحه‌کلید خود پیدا کنید، اما اگر از نمونه­های قدیمی­تر اندروید استفاده می­کنید می­توانید با دانلود برنامه­های Kika, SwiftKey, Textra به عنوان کمک از آن‌ها استفاده کنید. پس از دانلود برنامه­ها و برای اعمال ایموجی در صفحه‌کلید به قسمت تنظیمات گوشی رفته و در بخش زبان ورودی با انتخاب قسمت صفحه‌کلید مجازی صفحه‌کلید ایموجی خود را انتخاب و آن را دانلود کنید.

برای استفاده از ایموجیها در مک بوک خود می­توانید آن‌ها را به راحتی از گوگل دانلود کرده و سپس با کپی کردن آن‌ها در متن از ایموجی­ها استفاده کنید. اگر به صورت مداوم از ایموجی استفاده می­کنید این فرایند اندکی سخت خواهد بود. خوشبختانه راه آسان‌تری نیز به این منظور وجود دارد. اگر در حال تایپ در مک بوک خود هستید و می­خواهید از ایموجی استفاده کنید برای دسترسی به صفحه‌کلید ایموجی می­توانید به صورت هم‌زمان کلیدهای Control + Command + Spacebar در صفحه‌کلید را نگه دارید تا صفحه ایموجی برای شما باز شود. پس از آن برای انتخاب ایموجی موردنظر می­توانید با کلیک بر روی آن و یا کشیدن آن توسط موس به متن از آن استفاده کنید. همچنین می­توانید با ضربه زدن بر روی گزینه اپل در گوشه بالای سمت چپ صفحه‌کلید ایموجی خود را روشن کنید.
سپس ، گزینه System Preferences> Keyboard را باز کرده و بر روی Show Keyboard و Emoji Viewers در نوار منو کلیک کنید. پس از آن با قرار دادن یک نماد ایموجی در نوار منو می­توان به راحتی به تمامی ایموجی­ها دسترسی پیدا کرد.

برای استفاده از ایموجی در ویندوز می­توانید مانند مک بوک این کار را انجام دهید و با انجام یک کپی ساده از ایموجی­ها استفاده کنید.
راه حل دیگر آن استفاده از میانبر صفحه‌کلید برای ویندوز Windows Key + Period یا Windows Key + Semicolon است. با استفاده از این میانبر صفحه‌کلید داخلی ایجاد شده و پس از به راحتی می­توانید از ایموجی مورد نظر خود استفاده کنید.

چرا از ایموجیها استفاده می­کنیم؟

شما می­دانید چگونه از ایموجی استفاده کنید اما چرا باید این­کار را انجام دهید؟ آیا ساده کردن آنچه که می­خواهید بگویید برای شما بهتر نیست؟ آیا دوست ندارید که متن شما برای نوجوانان و سایر افراد جذاب باشد؟ در این بخش مشخص می­شود که به چه دلیل باید از ایموجیها استفاده کنیم.

 

با ایموجیها ارتباط خود را تقویت کنید

این مسئله ممکن است یک چالش جدید برای شما باشد اما با این وجود واقعی است. در تحقیقات ثابت شده است که با استفاده از ایموجیها در متن سطح درگیری افراد و تعداد کلیک‌های آن‌ها افزایش پیدا می­کند. به این آمار نگاه کنید:

در توییتر توئیت­هایی که با ایموجی همراه بوده­اند 25 درصد تعامل بیشتری را دریافت کرده‌اند، همچنین در فیس­بوک وجود ایموجی در متن منجر به افزایش 57 لایک، 33 درصد کامنت و همچنین 33 درصد اشتراک­گذاری شده­اند. همچنین در یک مطالعه جدید مشاهده شده است که برندها شاهد افزایش 50 درصدی ایمیل­هایی بوده­اند در متن آن‌ها از ایموجی­ها استفاده شده است. همچنین در اطلاع­رسانی­ها شاهد افزایش 85 درصدی استفاده از ایموجی­ها بوده­اند. ایموجیها به بهبود تعامل با انواع رسانه­های دیجیتال مانند ایمیل، تلفن همراه و شبکه­های اجتماعی کمک می­کنند.

ایموجیها چه کلماتی را نمی­توانند منتقل کنند؟

آیا تا کنون پیامی را دریافت کرده­اید که در یک دوره پایان پیدا کند؟ حالا همان احساس را با حالت تعجب بیان کنید، یا بهتر است بگوییم با یک ایموجی نشان دهید.  “من نمی‌توانم صبر کنم.”  در مقابل  “من نمی‌توانم صبر کنم!”  در مقابل  “من نمی‌توانم صبر کنم ایموجی” احساساتی که شما از این سه پیام دریافت می­کنید کمی با یکدیگر متفاوت هستند درست است؟ احساسات فرد ارسال کننده ثابت است اما احساس دریافت شده توسط شما متفاوت است. در حالی که ایموجی­ها نمی­توانند به صورت کامل جایگزین کلمات شوند اما قطعاً می­توانند کمترین احساس لازم را برای تحریک، ترغیب و یا حتی بروز مشکل به آن‌ها اضافه کنند. آن‌ها معنای پیام شما را کامل می­کنند. همان‌طور که نمونه آن در بالاتر ذکر شد.

ایموجیها به برند شما شخصیت می­دهند

محصولات برندها زمانی بیشتر به فروش می­رسند که با لوگوی خود همراه باشند. برندها به افراد و شخصیت‌های منحصربه‌فردی شبیه هستند که با مصرف­کنندگان ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها وفادار هستند. استفاده از ایموجی­ها در بازاریابی به برند شما شخصیت و هویت می­بخشد. شما چنانچه شخصیتی سرگرم­کننده داشته باشید و یا جوانی شوخ باشید با استفاده از ایموجی­ها می­توانید به برند خود هویت انسانی ببخشید. استفاده از شخصیت برند در بازاریابی می­تواند به افزایش آگاهی از برند شما کمک کند. برندهای سرگرم‌کننده برندهای شناخته‌شده‌ای هستند.

راهنمای استفاده از ایموجیها و کاربردهای آن‌ها

ما در مورد تاریخچه ایموجی­ها و دلیل استفاده از آن‌ها صحبت کردیم. اکنون می­خواهیم در مورد زمان و نحوه استفاده از ایموجی­ها صحبت کنیم. اکنون می­توانید یادداشت‌برداری  کنید، شما هرگز نمی­دانید این اطلاعات تا چه میزان می­تواند برای شما مفید باشد.

ایموجی­های محبوب

همه می­دانند که شما در محل کار و یا در ارتباط با دوستان خود از ایموجی­ها استفاده می­کنید. چند نمونه از محبوب‌ترین آن‌ها را در اینجا معرفی می­کنیم.

ایموجی صورت خندان

طبق بررسی­ها این ایموجی رایج­ترین ایموجی مورد استفاده در توییتر است. همچنین بر اساس داده­های اپل این ایموجی پراستفاده­ترین ایموجی است. نام رسمی این ایموجی Face With Tears of Joy است که معمولاً از آن در مطالب طنز استفاده می­شود.

ایموجی قلب

رتبه بعدی در توییتر و اپل مربوط به ایموجی قلب قرمز است. از این ایموجی به روش‌های بسیاری استفاده می­شود. به طور کلی از این ایموجی برای ابراز محبت و عشق استفاده می­شود که در رنگ‌ها و شکل‌های متنوعی وجود دارد هرچند محبوب‌ترین آن همان رنگ قرمز است.

ایموجی صورت گریان

طبق بررسی­های اپل سومین ایموجی پرکاربرد  ایموجی است. این ایموجی ششمین ایموجی پرکاربرد در رده­بندی توییتر است. این ایموجی با نام رسمی Loudly Crying Face شناخته می­شود که به معنی صورت با صدای گریه بلند است. این نمونه از ایموجی جزء آن دسته ایموجی­هایی است که معنای دوگانه­ ای دارند. گاهی اوقات از آن در شرایط مناسب مانند شرایط غم­انگیز استفاده می­شود. با این حال در برخی مواقع ممکن است از این ایموجی در شرایطی مانند گریه به دلیل خوشحالی زیاد استفاده شود.

ایموجی چشم قلبی

این ایموجی چهارمین ایموجی پراستفاده در لیست اپل و توییتر است. در شرایطی که فرد آنچه را که می‌بیند دوست دارد از ایموجی صورت خندان با چشم‌های قلبی استفاده می­کند. افراد بسیاری از این ایموجی هنگام پاسخ دادن به عکس‌هایی که دوست دارند، یا افرادی که دوست دارند استفاده می­کنند.

ایموجی تائید

این ایموجی در فهرست ارائه شده توسط اپل یا توییتر جزء رتبه­بندی نبوده ولی به هر حال از آن استفاده بسیاری می­شود. این ایموجی یک علامت جهانی به معنی ok است که هم اکنون در شبکه­های مجازی مانند Facebook, LinkedIn, iMessage, Slack به عنوان تائید دریافت پیام یا تائید مطلب واقع در پیام از آن استفاده می­شود.

ایموجیهایی که معمولاً استفاده می­شوند

استفاده از این ایموجی­ها به این معنی نیست که همیشه از آن‌ها در جای درست و یا محلی که در آن تعریف شده­اند استفاده می­شود. در این قسمت است که استفاده از ایموجی­ها ممکن است اندکی گیج­کننده باشد. در این قسمت چند نمونه از این ایموجی­ها را با محل استفاده درست آن‌ها بررسی می­کنیم:

ایموجی حلقه ستاره

در نگاه اول این ایموجی با نام رسمی Dizzy مانند یک ستاره تیراندازی شده به نظر می­آید. اما در واقع ایموجی  به معنی سرگیجه یا پدیده دیدن ستارگان است.

ایموجی آغوش

این ایموجی با صورت خندان و دستان برای آغوش گرفتن معمولاً با شادی شدید اشتباه شده و در جای نادرست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما اگر با شخصی رودررو قرار بگیرید خواهید دید که آن فرد به این شیوه در تلاش است تا شما را در آغوش بگیرد.

ایموجی میز اطلاعات

اگر با دقت به این ایموجی نگاه کنید یک زن با میز اطلاعات خواهید دید که اندکی مبهم به نظر می­رسد. در واقع قرار است این ایموجی نماینده کسی باشد که دست شما را در دست گرفته و از شما می­پرسد که چگونه می­تواند به شما کمک کند.

ایموجی خسته

از ایموجی خسته اغلب برای نشان ­دادن ناله و گیجی استفاده می­شود، در صورتی که این ایموجی در واقع چهره یک فرد بسیار خسته و محروم از خواب است.

ایموجی تعظیم

اولین برداشت از این ایموجی این است که فرد در حال چرت زدن یا سخت فکر کردن است. اما در واقع این ایموجی نمایانگر یک عادت ژاپنی است که بیانگر زانو زدن و تعظیم برای بیان عذرخواهی است.

استفاده از این ایموجیها را در بازاریابی خود امتحان کنید

به معنای واقعی کلمه هزاران ایموجی وجود دارد که شما می­توانید از آن‌ها در بازاریابی و ارتباطات خود استفاده کنید. اما طبق تحقیقات انجام شده برخی از آن‌ها وجود دارد که مؤثرتر از سایر ایموجیها بوده و تأثیر بیشتری بر مشتری دارند. بهتر است به لیست زیر نگاه کرده و تعدادی از آن‌ها را امتحان کنید.

ایموجی­های قابل استفاده برای ارتباطات

ایموجی شخص با علامت ok

ایموجی گیلاس

ایموجی ماهی گرمسیری

  ایموجی زن رقصنده

ایموجی خورشید در پشت ابر

 

ایموجی­های ترغیب کننده به کلیک کردن

ایموجی اختاپوس

ایموجی صورت اسب

ایموجی شلوار جین

ایموجی گیلاس

  ایموجی لوکوموتیو

این ایموجیها چه کاری انجام داده­اند؟ دقیقه مشخص نیست که از این ایموجی­ها برای چه کاری استفاده شده است. با توجه به اینکه این ایموجیها از مطالعه 19،617،281 پست در شبکه­های اجتماعی Facebook, Twitter, Google Plus, Instagram جمع­آوری شده­اند بنابراین به نظر می­رسد استفاده از آن‌ها می­تواند مؤثر باشد.

"<yoastmark

استفاده از ایموجیها برای تجارت

ما ثابت کردیم که استفاده از ایموجی­ها یک ابزار با ارزش در بازاریابی هستند. ایموجی­ها ارتباطات را تقویت می­کنند و به برند شما شخصیت انسانی می­بخشند و همچنین ارتباطات شما را فراتر از کلمات گسترش می­دهند. اما چگونه می­توانیم از این پیام‌های تصویری استفاده کنیم؟ بیایید اندکی استراتژی بیاموزیم.

ایموجی­ها در رسانه­ های اجتماعی

ساده است که با استفاده از یک ایموجی در اینستاگرام یا توییتر دو نفر را در نظرات به یکدیگر بسپارید. اما چگونه می­شود با استفاده از ایموجی­ها این تعامل و ارتباط را هدایت کرد؟ پاسخ آن بسیار ساده است: مخاطبان خود را به استفاده از ایموجی­ها ترغیب کنید. در اینجا به چند روش برای افزودن ایموجی به برنامه­ های رسانه­ های اجتماعی و تشویق طرفداران خود به استفاده از آن‌ها اشاره می­شود:

  1. به مخاطبان خود بگویید که با یک ایموجی اظهارنظر کنند: به عنوان مثال اگر موافق هستید با ایموجی و اگر مخالف هستید با ایموجی نظر خود را اعلام کنید.
  2. از مخاطبان خود بخواهید که چیزی را با استفاده از یک ایموجی شرح دهند: به عنوان مثال از آن‌ها بخواهید با استفاده از یک ایموجی برنامه آخر هفته خود را توضیح دهند. مانند استفاده از ایموجی به منظور کوهنوردی
  3. یک پیام ایموجی به مخاطبان خود بدهید و از آن‌ها بخواهید آن را رمزگشایی کنند: مانند چیدن چند ایموجی در کناری یکدیگر و تعیین جایزه برای فردی که آن را رمزگشایی کند. مانند به معنی تماس در ساعت 5 برای رفتن به دوچرخه ­سواری

گنجاندن ایموجی­ها در پسته‌ای شخصی در رسانه­های اجتماعی بسیار آسان است، اما ترغیب دیگران به افزایش استفاده آن‌ها از ایموجی­ها می­تواند به تقویت درگیر شدن آن‌ها نیز در این امر کمک می­کند. استفاده از ایموجی­ها بسیار آسان است و نیاز به کار کمتری از سوی مخاطبان شما دارد. به عنوان مثال به جای اینکه برنامه آخر هفته خود را تایپ کنید می­توانید تنها با کنار هم قرار دادن چند ایموجی منظور خود را برسانید.

 

استفاده از ایموجی­ها در تبلیغات

تبلیغات در رسانه­های اجتماعی همواره وجود داشته و به نوعی روش رسمی و البته گران­قیمت است. به همین دلیل در مشاغل متفاوت تلاش شده با استفاده از ایموجی­ها تبلیغات صورت بگیرد. امروز هزاران نفر از مصرف­کنندگان از تبلیغات بی‌نظیر شما برخوردار بوده و آن‌ها را مشاهده می­کنند. مصرف­کنندگان به تبلیغاتی که شخصی و با دقت طراحی شده باشند پاسخ بهتری می­دهند. صاحبان مشاغل متوجه شده­اند که برای تبلیغات با استفاده از ایموجی­ها می­توانند ارتباط بهتری برقرار کنند. اگر می­خواهید از ایموجی­ها در تبلیغات خود بهره ببرید به این نکات توجه کنید:

  1. ایموجی­ها را با برند خود مرتبط کنید، ولی در صورتی که ایموجی مرتبطی با محصولات خود نیافتید به هیچ وجه از ایموجی­های بی­ربط استفاده نکنید. می­توانید با بهره­گیری از هوش مصنوعی متوجه بشوید مخاطبان شما از چه ایموجی­هایی استفاده می­کنند. مسئله دیگر این است که آیا تابه‌حال از ایموجی­ها در سایر رسانه­های اجتماعی و یا وبلاگ خود استفاده کرده­اید؟ اگر پاسخ مثبت است پس می­توانید در استفاده از ایموجی­ها برای تبلیغات غوطه­ور شوید.

2. مسئله مهم این است که از ایموجی­ها باید در جای مناسب خود استفاده شود و جایی برای تفسیر نادرست آن‌ها وجود نداشته باشد. همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید گاهی از ایموجی­ها در خارج از هدف موردنظر آن‌ها استفاده می­شود. اطمینان پیدا کنید که هدف ایموجی مورد استفاده خود را دانسته و از آن به درستی استفاده کرده­اید. برای این کار می­توانید از همکاران خود بخواهید پیام درک شده توسط ایموجی را به شما بگویند. برای اطمینان بیشتر می­توانید یک گروه را به عنوان نمونه در نظر بگیرید و تبلیغات را ابتدا برای آن‌ها اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که پیام دریافتی توسط آن‌ها دقیقاً همان چیزی باشد که قصد انتقال آن را دارید.

3. در استفاده از ایموجی­ها خلاق باشید. اگر شکل مناسبی وجود دارد که با نام برند شما مطابقت دارد و مورد استفاده مخاطبان قرار می­گیرد و تعبیر اشتباهی از آن نمی­شود از آن‌ها استفاده کنید. در عین حال بسیار بهتر است که ایموجی شخصی خود را طراحی کنید.

 

استفاده از ایموجیها در ایمیل

در بازاریابی به وسیله ایمیل به دلیل اینکه نسبت ارسال آن یک به تعداد بسیاری از افراد است باید در استفاده از ایموجی در آن با توجه به گیرنده هر ایمیل ایموجی­ها شخصی­ سازی شوند. به همین دلیل بهتر است در استفاده از آنها در ایمیل­ها دقت شده و استفاده کمی از ایموجی­ها شود. تنها در صورتی مجاز به استفاده از ایموجی هستید که اطمینان داشته باشید مخاطب شما به آن پاسخ مثبتی خواهد داد. به عنوان مثال سعی کنید تنها یک‌بار از آنها برای مشتریان استفاده نکنید و یا اینکه اولین بار از یک ایموجی در یک ایمیل استفاده نکنید. استفاده از ایموجی­هایی مانند خوش آمدید در ایمیل­ها می­تواند مناسب باشد. ممکن است مصرف­کنندگان با نام تجاری شما آشنایی نداشته باشند و با دریافت یک ایمیل با داشتن ایموجی­های تصادفی و بدون ربط آن‌ها را برای همیشه حذف کنند. در تحقیقات ثابت شده است که استفاده از ایموجی مناسب در قسمت موضوع ایمیل باعث افزایش 60 درصدی توجه مخاطب شده و همچنین میزان بازخورد آن را 25 درصد افزایش داده است. بنابراین بهتر است از ایموجی­هایی در قسمت موضوع ایمیل خود استفاده کنید که دارای ارتباط با نام برند و یا موضوع ایمیل باشد.

همان‌طور که قبلاً ذکر شد اگر سابقه استفاده از آنها را در سایر رسانه­ های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال ندارید در ایمیل­های کاری خود نیز ایموجی­ها استفاده نکنید. به این دلیل که اگر مخاطبان شما ایموجی­های موجود در ایمیل را در سایر تبلیغات دیده باشند به سرعت می­توانند آن را شناسایی کنند در غیر این صورت نتیجه عکس خواهد داشت. در ارتباطات ایمیلی یک به یک می­توانید از ایموجی­ها برای شخصی ­سازی پیام بهره ببرید و آن‌ها را برای ارتباطات بعدی ذخیره کنید. همچنین اگر تابه‌حال با گیرنده خود به صورت حضوری ملاقاتی نداشته­اید به هیچ عنوان از ایموجی­ها در ایمیل خود استفاده نکنید. به هیچ عنوان از ایموجی در پیام‌های رسمی به عنوان جایگزین کلمات استفاده نکنید. در این حالت شما حرفه­ای بودن شخصیت خود را زیر سؤال خواهید برد.

"<yoastmark

استفاده از ایموجی­ها در خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش یکی از مؤلفه‌های مهم در چرخه تجارت است. انجام خدمات باعث خوشحالی مشتریان شده و آن‌ها را ترغیب می­کند تا از خدمات شما در نزد دیگران صحبت کرده و مزایای آن را ذکر کنند. یک مورد دیگر در این زمینه بررسی مشکل مشتریان و تلاش برای حل آن است. در این زمینه ایموجی­ها می­توانند به شما کمک بسیاری کنند. از آنجا که ایموجی­ها می­توانند احساسات را تقویت کنند در صورت استفاده صحیح و به جا از آن‌ها می­توانید خدمات بسیاری را برای مشتریان انجام دهید. برای تعامل بهتر با مشتری استفاده تنها از آنها به عنوان مثال به جای کلمه سلام استفاده از ایموجی توصیه نمی­شود، بلکه بهتر است برای جلب اعتماد مشتری در کنار کلمات موجود در پیام از ایموجی­ها به عنوان مکمل استفاده کنید.

ایموجی­ها می­توانند به ایجاد ارتباطات شخصی با مشتریان به شما کمک کنند و آنچه را فکر می­کنید و یا احساس می­کنید را به دقت به مشتری انتقال دهند. ایموجی­ها در این زمینه که دوست دارید مشتریان چه احساسی داشته باشند نیز به شما کمک فراوانی می­کنند.

منابع ایموجی

تعدادی از منابع برای یادگیری بیشتر در مورد ایموجی­ها در دسترس است که با بررسی آن‌ها می­توانید اطلاعات بهتری در این زمینه کسب کرده و به خوبی از ایموجی­ها در بازاریابی استفاده کنید. چند مورد از این منابع را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

دایرة المعارف ایموجیها

این منبع در واقع دایرة المعارف نهایی ایموجی­ها است که به بررسی آن‌ها می­پردازد. این منبع شامل تمامی ایموجی­ها، کد آن‌ها، تاریخچه­ مختصری از آن‌ها و همچنین نحوه عملکرد آنها در سیستم عامل­های متفاوت است. همچنین در این منبع می­توانید محبوب­ترین ایموجی­ها را با رتبه­بندی آن‌ها مشاهده کنید.

Emojisaurus

این منبع در واقع یک ابزار است که ایموجی­ها را به یک جمله تبدیل می­کند.  مثال برای بیان مفهوم افکار قوی ایموجی­های  بهره می­برد. اگر می­خواهید یک جمله ایموجی را رمزگشایی کنید از این منبع می­توانید استفاده کنید.

دریافت ایموجی

Get Emoji منبعی است که مانند دایرة المعارف ایموجی­ها تمامی ایموجی­ها در آن قرار داشته و با کپی کردن آن‌ها می­توانید تمامی ایموجی­ها را برای خود داشته باشید. ایموجی­های موجود در این منبع در تمامی سیستم‌عامل‌های iOS, Android, Mac and Windows قابل استفاده بوده و می­توان آن‌ها را برای استفاده در تمامی شبکه­های اجتماعی کپی کرد. اگر علاقه­ای به استفاده از ایموجی­ها در صفحه‌کلید خود ندارید این منبع یک جایگزین عالی برای استفاده از ایموجی­ها است.

و اما شما

ایموجی­ها یک روش آسان و ساده برای اضافه کردن شخصیت به ارتباطات، تبلیغات و بازاریابی رسمی شما است. در هر زمینه­ای که هستید می­توانید با اضافه کردن یک رنگ دلخواه، یک صدای خاص در یک پست فیس بوک و یا یک ایمیل و در پاسخ به مشکلات مشتریان از ایموجی‌ها بهره ببرید. اگر به دنبال یک راه حل ساده برای ادغام احساسات خود با مشتری هستید و به دنبال دادن شخصیت به برند خود هستید ایموجی­ها یک راه حل مناسب برای پیشبرد اهداف شما هستند همچنین میتونید مقاله تفسیر معنی 17 ایموجی رو برای اطلاع از معنی سایر ایموجیها و چگونگی استفاده بهتر از آنها مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *