دیجیتال مارکتینگ و ابزارهای آن

جدول محتواها

روش های دیجیتال مارکتینگ

در کنار روش‌های اولیه برای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ مانند سئو و بهینه‌سازی سایت و یا بازاریابی آنلاین از طریق پست الکترونیک و… ابزارهای جدید دیگری نیز مورد استفاده واقع می‌شوند که کمک موثری برای بازاریابی بسیاری از کسب‌و‌کارهای آنلاین محسوب خواهندشد. این ابزارهای تخصصی، با آنالیز اطلاعات مربوط به مخاطبان و بازدیدکنندگان، راهکارهای مناسبی را برای بازاریابی و تلاش در جهت جذب هرچه بیشتر مشتری ارائه می‌دهد. امروزه تعداد این ابزارها در دیجیتال مارکتینگ رو‌ به‌افزایش بوده که نقش عمده‌ای در بهبود وضعیت کسب‌وکارهای آنلاین برعهده دارند. در ادامه به برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ اشاره خواهیم داشت.

ابزار تست سرعت

استفاده سریع از اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت‌ها، یکی از اصلی‌ترین نیازهای مشتریان در هنگام بازدید از هر وبسایتی محسوب می‌شود. درصورتی‌که مدت‌زمان انتظار این افراد برای لود شدن صفحات شما بیش‌از اندازه طولانی شود، فرصت را برای استفاده سایر وبسایت های رقیب، فراهم خواهیدکرد. از دیدگاه کاربران، بهترین تجربه برای استفاده از یک سایت، زمانی ایجاد می‌شود که کاربر بتواند در حداقل زمان، از سایت شما بازدید نماید. در واقع کاهش یا افزایش نرخ بازدید از سایت شما، بیانگر میزان سرعت لود صفحات سایت خواهدبود. مثلا اگر مدت‌زمان لود شدن وب‌سایت شما از سه‌ثانیه به یک‌ثانیه کاهش پیدا کند، شاهد افزایش 32 درصدی نرخ پرش در صفحه خود خواهید بود. از این‌رو وجود ابزاری تخصصی جهت تجزیه و تحلیل دقیق سرعت سایت شما ضروری خواهدبود. این ابزار Pingdom است که وظیفه تشخیص و تست سرعت صفحه شما را برعهده دارد.

ابزار آنالیز وبسایت در دیجیتال مارکتینگ

یکی از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، گوگل آنالتیکز Google Analytics است که وظیفه تجزیه و تحلیل اطلاعات و عملکرد وبسایت شما را برعهده دارد. شما با کمک این ابزار متوجه می‌شوید که بیشتر مخاطبان شما مربوط‌به کدام مناطق و نواحی بوده و یا اینکه کدام صفحات بیشتر مورد توجه آنها واقع‌شده است. توسط این ابزار شما می‌توانید حتی بفهمید که چه افرادی بیشترین بازدیدکنندگان از سایت شما هستند و چه عملکردی از خود نشان می‌دهند و کدام صفحات عامل آشنایی و یا حتی باعث ترک مخاطب می‌باشند. درواقع با استفاده از آنالیز این اطلاعات، امکان برنامه‌ریزی‌های کامل‌تری را جهت نگهداری و جذب مخاطبان وب‌سایت شما فراهم می‌آورد. برای استفاده از این‌ ابزار تخصصی، کافی‌است یک کد پیگیری را به‌تمام صفحات وب‌سایت خود افزوده و به‌این‌ترتیب، امکان دستیابی راحت و رایگان به نحوه عملکرد وب‌سایت شما ایجاد خواهد شد.

دیجیتال مارکتینگ

مدیریت و کنترل ارتباطات

در کسب‌وکار و بازاریابی اینترنتی، نظارت بر نحوه ارتباط با مشتری و پاسخگویی به آنها، یکی از اصول مهم در دیجیتال مارکتینگ شناخته می‌شود. یکی از ابزارهای موثر در این‌زمینه، که البته به‌عنوان ابتدایی‌ترین ابزار در بحث مدیریت روابط عمومی شناخته می‌شود، گوگل آلرتز Google Alerts است. نوع کار با این‌نوع ابزار بازاریابی آنلاین، بسیار راحت بوده و کافی است نوعی هشدار را برای کلیدواژه مورد نظر خود، تعیین‌کنید. با استفاده از این هشدار، شما از هر گونه صحبت درباره محصول خود، اطلاع پیدا خواهیدکرد. حتی این امکان نیز ایجاد می‌شود که درصورت تخریب کسب‌وکار یا محصول شما توسط منتقدان، با ارائه مقاله‌ای در وبسایت خود و یا شبکه‌های اجتماعی، جایگاه خود را بهبود بخشیده و برای ارتقاء کسب‌و‌کار خود تلاش‌کنید. در حالت کلی هر نوع لینکی که از طریق اکانت شما در پاپ‌آپ‌های اینترنت، ایجادگردد، توسط گوگل، ایمیلی برای شما فرستاده خواهدشد.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ

یکی از روش‌های مهم و موثر برای دیجیتال مارکتینگ، بهره‌جویی از شبکه‌های اجتماعی است. این‌روزها، شبکه‌های اجتماعی در پلتفرم های مختلف، در اختیار کاربران قرار دارند و این‌موقعیت را به‌وجود آورده‌اند که با کمک این ابزارها، مخاطبان مد نظر خود را جذب کنند. اما انتشار پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زمان‌بندی‌شده و همچنین ایجاد تعادل بین تمام این صفحات اجتماعی، موضوع با اهمیتی است که توسط برخی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ قابل مدیریت خواهند بود. از جمله بهترین ابزارها می‌توان به لیست فوربز Forbes اشاره‌کرد که در‌ برگیرنده سه نمونه از برترین ابزارها تحت عناوین HootSuite، Bufferو  Sprout Socialاست.

ابزار تحلیل سئو وبسایت در دیجیتال مارکتینگ

از جمله مهم‌ترین ابزارهای بازاریابی آنلاین که برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های کسب‌و‌کارها، تاثیر بسزایی دارد، سئو است. مواردی را که سئو با هدف بهینه‌سازی در موتورهای جستجو مورد بررسی قرار می‌دهد شامل اطلاعات مربوط به افرادی است که از محتوای سایت شما بازدید می‌کنند و هدفی‌که از بازدید این محتوا داشته‌اند. به این‌منظور، ابزاری جهت بررسی اصول و قواعد سئوی سایت تحت عنوان سمراش SEMRush وجود دارد که کلیه خدمات مربوط به سئوی سایت را تحلیل‌کرده و مواردی مانند جستجوی کلیدواژه، بررسی لینک‌های پشتیبان، عملکرد رقبا و… را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *