دیجیتال مارکتینگ در شیراز

جدول محتوا

دیجیتال مارکتینگ شیراز

دیجیتال مارکتینگ در شیراز یکی از اصلی ترین کارهایی است که می توان در دنیای امروز برای فروش محصولات و ارائه خدمات خود انجام داد. این کار ابعاد و روش های مختلفی را در بر می گیرد و می تواند به عنوان یک کار تخصصی که نیاز به مطالعه و حتی طی کردن دوره های مختلف دارد، تلقی شود. تکنیک ها و استراتژی های مختلفی برای هر کدام از روش های دیجیتال مارکتینگ تعریف شده است که با پیگیری آن ها می توان یه نتیجه دلخواه که همان جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر است، رسید.

با توجه به اهمیت این موضوع و نیاز به یادگیری اصول آن قبل از شروع کار، بهتر است تا قبل از هر اقدامی، مباحث اولیه و مهم را بیاموزید تا با دیدی باز تر و آگاهی کافی به سمت توسعه کسب و کار خود به وسیله دیجیتال مارکتینگ قدم بردارید.

 

دیجیتال مارکتینگ تنها به معنای تبلیغات نیست

درست است که بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در شیراز به نوعی تبلیغات را برای ما یاد آور می شود؛ اما این موضوع دارای بخش های گسترده تری هم هست. یکی از مهم ترین جنبه های دیجیتال مارکتینگ، بررسی وضعیت و رفتار های مشتریان به کمک ابزارهای موجود در فضای دیجیتال است. این ابزارهای متنوع به شما کمک می کند تا ضمن آنالیز رفتار مشتریان، نقاط قوت و ضعف کار خود را شناسایی و آن ها را تقویت کرده یا تغییر دهید. نمونه ای از این ابزارها، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و ابزارهای آنالیز کننده گوگل و به خصوص اپلیکیشن ها و استفاده از قابلیت های موبایل است.

 

معرفی برخی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

  • بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو

سئو یکی از مهم ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در شیراز است و هدف از آن بهینه سازی موتورهای جستجو و به خصوص گوگل برای خواندن بهتر صفحات سایت، معرفی صفحات و ایجاد ارتباط این صفحات با یکدیگر است. برای این منظور، نیاز به ارزیابی طراحی سایت، تنظیم چگالی کلمات، اصلاح کدها و رعایت استانداردها برای کدنویسی درست سایت احساس می شود که در اصول تعریف شده برای سئو، به طور کامل وجود دارد.

اگر مشتاق به یادگیری اصول سئو هستند می توانید از آموزش ها و ترفندهایی که در سطح اینترنت برای انجام آن وجود دارد، استفاده کنید. البته باید به یاد داشته باشید که دور زدن موتورهای جستجو و استفاده از آموزش هایی که صرفا برای این کار تهیه شذه اند، با هدف بالا بردن سرعت کار و دستیابی به نتیجه بهتر، راه به جایی نخواهد برد و پیامدهای منفی را نیز برای سایت ها به همراه خواهد داشت.

 

  • تولید محتوا

تولید محتوای منحصر به فرد در کنار بهینه سازی موتورهای جستجو کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید محصول و برند خود را به طور صحیح به مشتریان معرفی کنید. محتوای تولید شده ممکن است فرمت های مختلفی داشته باشد، مقالات، گزارش های تصویری و ویدئویی یا صوتی همگی می توانند به برندسازی و جذب مخاطبان بیشتر برای وب سایت یا صفحات شما در فضای مجازی کمک کنند. البته باید توجه داشته باشید که محتوای شما باید دست اول و به دور از حاشیه و کپی برداری باشد تا کاربران را از فعالیت درست و طرز تفکر خودتان، آگاه کند.

  • بازاریابی فردی یا Influencer Marketing

از جدیدترین ابزارهایی که برای دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفته می شود، اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازایابی افراد است که در آن تلاش می شود تا محصولات و خدمات از زبان افراد معتبر و تاثیرگذار، معرفی شوند. این افراد معتبر می توانند افراد مشهوری باشند که به واسطه علم، هنر، قدرت یا موقعیت سیاسی و اجتماعی خود در میان مردم به شهرت و محبوبیت رسیده اند. البته در ابنفلوئنسر مارکتینگ، تنها این نوع از شهرت مطرح نیست؛ چرا که به واسطه توسعه فضای مجازی، افراد دیگری نیز توانسته اند طرفداران خاص خود را داشته باشند و به عنوان افراد تاثیرگذار در این فضا و شبکه های اجتماعی شناخته شوند.

به عنوان مثال در شبکه مجازی اینستاگرام، شاهد فعالیت افرادی هستیم که توانسته اند با تولید محتوای حرفه ای و جذابی که برای پست های تصویری شان انجام می دهند، به شهرت رسیده و طرفداران زیادی را به خود جذب کنند. استفاده از محبوبیت این افراد برای تبلیغ و بیان ویژگی های محصولات می تواند ایده خوبی برای جلب نظر کاربران باشد و به همین منظور در بازاریابی فردی به آن توجه ویژه ای شده است.

 

  • بازاریابی شبکه های اجتماعی یا Social Media Marketing

فعالیت در شبکه های اجتماعی برای جذب مخاطب بیشتر یکی از راه کارهای موثر در بازاریابی دیجیتال است و افراد زیادی را به سمت استفاده از خدمات و محصولات شما، هدایت می کند. تنها شرط تحقق این وعده، استفاده درست از شبکه ای اجتماعی و فعالیت موثر و به دور از حاشیه در این فضا است.

در ابتدا شبکه های اجتماعی را که کاربران بیشتری را تحت پوشش خود قرار داده اند، بشناسید. پس از آن یک اکانت برای خود بسازید و نام کاربری را برای انتخاب کنید که به محصولات شما نزدیک بوده و برای کاربران هم جذاب باشد. با قراردادن اطلاعات کاملی از محصولات خود در قالب متن، تصویر و اینفوگرافیک یا ویدئو، به معرفی کامل محصولات، دریافت نظرات کاربران در مورد آن ها و … بسازید و امکان مقایسه درست محصولات خود با سایر رقبا را فراهم نمایید. با این کار هم به مشتریان خود احترام گذاشته اید و هم از این فضا برای تحقق بهتر اهداقتان استفاده کافی را برده اید.

 

  • بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing

استفاده از سرویس ایمیل در این روش از بازاریابی بعد از تشخیص جامعه هدف صورت می گیرد. به ای نصورت که در ابتذا مشخص می شود که چه کاربرانی باید به عنوان مخاطب پیام های شما قرار بگیرند. این افراد یا مشتریان بالفعل هستند یا بالقوه. به این معنی که یا در حال حاضر مشتری شما هستند و باید از تغییرات و تازه های کار شما آگاه شوند و یا احتمال می دهید که با آگاهی از محصولات شما و شناخت خدماتتان در آینده به مشتری تبدیل می شوند. ایمیل مارکتینگ هم مانند سایر روش های دیجیتال مارکتینگ قاعده و اصول خاص خود را دارد که در صورت بی توجهی به آن ها، شاهد نتیجه معکوس خواهید بود.

 

استفاده از گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس یک ابزار قدرتمند گوگل است که در اختیار صاحبان و مدیران وب سایت ها قرار گرفته تا بتواننداز ریزترین جزئیات مرتبط با سایت خود آگاه شده و عملکرد خود را نسبت به این نتایج، تعیین کنند. شما با استفاده از این ابزار می توانید اطلاعات باور نکردنی به دست آورید. به راحتی خواهید دانست که کاربران به کدام بخش از سایت تان تمایل بیشتری داشته اند. نرخ کلیک در کدام بخش و بر روی کدام محصول, یا مقاله بالاتر است، کاربران تان از طریق چه لینک هایی به سایت شما وارد شده اند. چه قدر طول کشیده تا در سایت شما بمانند، در چه زمان هایی بیشترین بازدید از سایت شما انجام شده و حتی اینکه کاربران شما ساکن چه مناطقی هستند.

درست است که این اطلاعت حجم بالایی دارند، اما با دانستن هر کدام از آن ها راه رسیدن به موفقیت تان کوتاه تر شده و با می توانید با اطمینان بیشتری در این راه گام بردارید.

یک پاسخ

  1. معمولا شرکتی که کار دیجیتال مارکتینگ در شیراز و به خوبی انجام بده خیلی کم هست اما شما واقعا خوبید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *