بهترین استراتژی بازاریابی

جدول محتوا

استراتژی بازاریابی

موفقیت در یک تجارت کوچک اغلب به اثربخشی کمپین های بازاریابی شما برمی گردد. شما باید از بسیاری از استراتژی های قدرتمند بازاریابی استفاده کنید. موفقیت بلند مدت به معنای درآمد مداوم است. با این حال، موفقیت مداوم برای مشاغل کوچک فقط یک بازی اعداد نیست و از منظر بازاریابی عمق بیشتری پیدا می کند. درصورتی که بتوانید به طور مداوم میزان بازگشت سرمایه را از فعالیت های خود به حداکثر برسانید، موفقیت دراز مدت حاصل می شود. این استراتژی های که در ادامه شما را با آن آشنا می کنیم روش های قدرتمند بازاریابی برای رشد سریع تجارت است و از بهترین استراتژی بازاریابی محسوب می شود.

همه مشاغل کوچک خواهان یک برنامه بازاریابی با بودجه کم هستند. با این حال مشکل اصلی این است که کدام یک از استراتژی های موفق بازاریابی مشاغل کوچک با بالاترین میزان بازگشت سرمایه را انتخاب کنیم؛ بنابراین لیستی از بهترین استراتژی بازاریابی با بازده بالای سرمایه و در عین حال قدرتمند را که باید آن ها را انتخاب کنید برای شما به اشتراک می گذاریم.

 

یک هدف و بودجه تعیین کنید

هر مشاغلی به یک جهت نیاز دارد. هر کمپین بازاریابی باید با هدف و بودجه شروع شود. این شاید تنها استراتژی بازاریابی رایگان برای مشاغل کوچک باشد. در صورت عدم موفقیت، تعیین موفقیت آمیز بودن یا نه نبودن کمپین شما بسیار دشوار است؛ بنابراین تعیین اهداف و بودجه معقول، دو مورد از کم ارزش ترین و قدرتمندترین استراتژی های بازاریابی هستند. همچنین طبق اطلاعات آماری بازاریابی، بازاریابانی که اهداف خود را برای فعالیت های بازاریابی خود تعیین می کنند 50 درصد بیشتر احتمال دارد که موفقیت را گزارش دهند. همانطور که جیسون دمرس، همکار فوربس اشاره کرد، منطقی است زیرا:

هدف گذاری درک ذهنی واقعیت را از بین می برد و موفقیت را به طور عینی قابل اندازه گیری می کند. در این زمینه، موفقیت یک ایده مبهم نیست و قابل اثبات است.

 

تأثیر خود را بسازید

موفق ترین و بهترین استراتژی بازاریابی آن هایی هستند که به شما در دستیابی به بالاترین میزان بازگشت سرمایه کمک می کنند. هنگامی که نفوذ خود را ایجاد کردید، می توانید از استراتژی های بازاریابی قدرتمند دیگری نیز استفاده کنید.

برای ایجاد یک کمپین بازاریابی تأثیرگذار و موفق متخصصان مراحل زیر را توصیه می کنند:

  • بر روی کانال رسانه های اجتماعی که بازار هدف شما در آن معلق است تمرکز کنید
  • یک تأثیرگذار معتبر پیدا کنید.
  • برنامه زمانبندی انتشار خود را برنامه ریزی کنید.
  • نتایج خود را به طور مداوم بهبود و اندازه گیری کنید.

 

راه اندازی وبلاگ استراتژیک

راه اندازی یک وبلاگ یکی از بهترین روش ها برای هدایت ترافیک هدفمند به وب سایت شما است. در حقیقت، بازاریاب هایی که به طور موثر از وبلاگ ها استفاده می کنند، 67٪ بیشتر از کسانی که از این وبلاگ ها استفاده نمی کنند، بهره می برند. اما این فقط در صورت انجام درست آن است. برای موفقیت در وبلاگ نویسی، باید:

 

روی کیفیت بر کمیت تمرکز کنید

ارزش یک پست جامع و بلند مدت (1500 کلمه) 5 برابر یک پست کوتاه و غیر آموزنده است.

 

قبل از نوشتن، یک استراتژی ارتقا تدوین کنید

بسیاری از بازاریابان خبره و متخصص، توصیه می کنند 20٪ از وقت خود را صرف تولید محتوا و 80٪ را برای تبلیغات اختصاص دهند.

 

محتوای همیشه سبز ایجاد کنید

وقتی محتوای همیشه سبز ایجاد می کنید (و در صورت لزوم آن را به روز می کنید)، تأثیر دارایی های محتوای شما با گذشت زمان بیشتر می شود.

 

تحقیقاتی را انجام دهید که بر SEO شما تأثیر بگذارد

با توجه به اینکه 70-80٪ از مصرف کنندگان امروزی تبلیغات را به کلی نادیده می گیرند، رتبه بندی برای کلمات کلیدی مورد هدف هرگز از اهمیت بیشتری برخوردار نبوده است.

 

بررسی، گوش دادن و یادگیری

تحقیقات بازاریابی نقش مهمی در موفقیت استراتژی های بازاریابی مشاغل کوچک شما دارد. از این گذشته، اگر از پیچیدگی مخاطبانی که برایشان بازاریابی می کنید، اطلاع نداشته باشید، برقراری ارتباط موثر با آنها دشوار است. یکی از بهترین روش ها برای انجام تحقیقات بازاریابی استفاده از نظرسنجی ها است. برای استفاده بیشتر از این استراتژی مهم، متخصصان به شما توصیه می کنند:

  • هدف خود را برای تحقیق مشخص کنید.
  • جدول زمانی تعیین کنید.
  • مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید تا مشخص شود چه کسی نظر سنجی را دریافت می کند.
  • از ابزارهای اثبات شده استفاده کنید که به شما امکان جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها را می دهد.

 

اهرم تبلیغات رسانه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مطمئناً بازی را تا جایی که بازاریابی مدرن کار می کند تغییر دادند. اما در حالی که بسیاری از مشاغل کوچک تلاش خود را بر روی فرصت های بازاریابی رایگان و کم هزینه ای که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ارائه می دهند متمرکز می کنند، تبلیغات همچنین برای ایجاد بازگشت سرمایه موثر است. جای تعجب نیست که فیس بوک در دنیای تبلیغات شبکه های اجتماعی غالب است، زیرا بیش از 93٪ بازاریابان از نوعی تبلیغات فیس بوک استفاده می کنند.

 

حفظ مشتری را در اولویت قرار دهید

بحث در مورد اهمیت حفظ مشتری برای موفقیت بلند مدت تجارت کوچک شما کمی دشوار است. این امر به ویژه درصورتی که احتمال فروش به مشتری فعلی تقریباً 65٪ است، در حالی که احتمال فروش به مشتری جدید در بازه 10-15٪ است، صادق است. برای اطمینان از اینکه مشتریان بیشتری به خرید از شما ادامه می دهند، بازرگان های رشد ازاریابی توصیه می کنند برای دست یابی به بهترین استراتژی بازاریابی بر روی بهبود روند پردازش خود تمرکز کنید.

 

مخاطبان خود را مجاب کنید

قصه گویی ابزاری قدرتمند برای هر بازاریاب است که تا 4 برابر بر نرخ تبدیل تأثیر مثبت دارد. اگرچه اندازه گیری آن دشوار است، اما شک کمی وجود دارد که داستان سرایی می تواند راهی موثر برای بازاریابی تجارت شما و جذب افراد وفادار باشد. برای انجام موثرترین آن متخصصان 5 نکته اساسی را برای داستان سرایی در تجارت توصیه می کنند:

پارامترها را تعیین کنید (چه کسی، چه زمانی، کجا)

  • کاملا معتبر باشید.
  • نتیجه را تعیین کنید.
  • مقاوم باشید.
  • به مشتریان اجازه دهید بخشی از ماجرا شوند.

 

مشارکت ها را کاوش کنید

کاوش و استفاده از مشارکت با سایر مشاغل کوچک می تواند به صورت تصاعدی پتانسیل تجارت خود را گسترش دهد. متخصصان بازاریابی به شما اشاره می کنند:

شما می توانید به تنهایی زنده بمانید، اما فقط در صورت پیشرفت در جامعه اطراف خود رشد خواهید کرد.

همچنین متخصصان برای توسعه مشارکت های موثر به شما توصیه می کنند:

  • درمورد تجارت خود پیش قدم باشید.
  • سوالات درست بپرسید.
  • بر فرصت های مشارکت تمرکز کنید که می توانند از نظر بازاریابان سودمند باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *