چگونه یک برند خلق کنیم

جدول محتوا

خلق برند تجاری

برای ایجاد یک نام تجاری، یک برند تجاری کاملا عالی، یکی از قدرتمندترین راه هایی است که یک تجارت می تواند، محصولات یا خدمات خود را از رقبا متمایز کند. یک نام تجاری قدرتمند نه تنها باعث می شود توجه مشتری خود را جلب کند بلکه به شما امکان می دهد وفاداری مشتری را بالا ببرد، فروش را افزایش دهد و تمایز محصول را در بازار تسریع کند. نام تجاری یا برند تجاری شما فقط افزونه ای نیست که باید در زمان آن را در نظر گرفت. برند شما باید در مرکز تجارت شما باشد و بر همه کارهایی که شما انجام می دهید تأثیر بگذارد و به طور همزمان مجموع کارهایی را که انجام می دهید منعکس کند. در اصل برند، هم علت و هم نتیجه همه اعمال شما است. برند یا نام تجاری فقط یک آرم نیست، بلکه پاسخ عاطفی جمعی به برند و سایر عناصر است. برند تجاری شما تماماً به دنبال ایجاد این پاسخ است.

 

برند تجاری چیست

اول از همه باید روشن کنیم که منظور ما از نام تجاری چیست. نام تجاری نوید یک تجربه خاص است که از طریق مجموعه عناصر مختلف از جمله آرم و نشان، شخصیت برند، وعده، پیام و عناصر بصری ایجاد شده است. روند ساخت نام تجاری این چنین است که باید از مراحل طراحی لوگو، تحقیق در مورد نام، کار با ویژگی ها، کار گروه تمرکز عبور کرد و یک برند معروف را ایجاد کرد. تقریباً برند مانند یک بازیگر متد شخصیت خود را زندگی می کند و نفس می کشد. اگر یک تجارت بخواهد مشتریان را متقاعد کند، مانند یک بازیگر برای کسب و کار، باید با نام تجاری خود زندگی کند و نفس بکشد. ایجاد یک نام تجاری، مانند یک شخصیت فردی، مبتنی بر مجموعه ای از رفتارها و ویژگی ها است که با قدرت و قوام بر اثربخشی آن تأثیر می گذارد.

 

مزایای استفاده از برند تجاری

نام تجاری یکی از موثرترین روش ها برای جدا کردن تجارت شما از بازار و ایجاد یک مشتری وفادار است اما دارای مزایای دیگری است که حداقل به شما کمک می کند تا در میان بسیاری از مزایای دیگر کسب و کار خود را ایجاد و رشد دهید.

 

هنگام ایجاد برند تجاری چه مواردی را باید در نظر گرفت

ارائه حداقل یک نام و یک آرم به تلاش و تحقیق بسیار زیادی نیاز دارد، کل مراحل ایجاد یک برند کمی پیچیده و زمان بر است. بنابراین برای کمک به شما در اینجا لیستی از مواردی که باید هنگام ایجاد برند خود از آن ها آگاه باشید و در نظر داشته باشید، آورده شده است.

 

یک مارک تجاری باید ارزش های اصلی شما را منعکس کند

هر کاری که شما برای کسب و کار خود انجام می دهید، نشان دهنده برند شما خواهد بود. اگر سریعاً مشکلات را حل کنید، در هزینه های مردم صرفه جویی کنید و به حرف مشتریان خود گوش فرا دهید، همه این عوامل در ذهن آن ها به عنوان آنچه تجارت شما را نشان می دهد ترجمه می شود. وقتی با هر استارت آپ کار می کنید، آخرین چیزی که در ذهن ایجاد می شود ساختن نام تجاری یا همان برند است.

در اصل نام تجاری شما نمایانگر آن است که شما به عنوان یک فرد، شخصی هستید و همچنین تجارت شما به عنوان یک شرکت چیست. برای شروع، هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد؛ اما با رشد کسب و کار شما، این به معنای چیزهای مختلفی خواهد بود، که به نوبه خود مسائل دیگری را ارائه می دهد. اما صرف نظر از آنچه در مورد نام تجاری فکر می کنید، در نهایت معیار موفقیت شماست. اگر شما کارها را به خوبی انجام دهید، ارزیابی آن رشد می کند.

 

یک پیام تجاری ایجاد کنید

برای برند خود یک پیام تجاری به صورتی که واضح، جذاب و سازگار باشد ایجاد کنید. تصور کنید که شما چیزی در مورد شرکت خود نمی دانید. اکنون پیام اصلی را که می خواهید مشتری بشنود به خود بگویید. نگاهی دوباره به پیشنهاد خود بیندازید و آن را به آنچه شما را متمایز می کند خلاصه کنید. هنگامی که نام برند خود را انتخاب کردید، هم در ارتباطات و هم در عمل ثابت قدم باشید. شما لازم نیست بهترین باشید، بلکه کافی است که در کار خود ثبات داشته باشید. به عنوان مثال تعداد کمی استدلال می کنند که بستنی میهن بهترین بستنی در ایران است. اما ما می دانیم که چیست و چگونه به نظر می رسد و با یک نگاه می توانیم ببینیم کدام فروشگاه ها، این برند بستنی را خریداری می کنند و این همان چیزی است که تا به یاد آوریم این عواملی است که گاهی اوقات ما را به سمت یکی از برند ها سوق می دهد. حتی اگر لزوما محبوب ترین بستنی ما در ایران نباشد. سازگاری باعث ایجاد اعتماد و وفاداری می شود که برای برند شما بسیار ارزشمند است.

 

درک مشتریان خود

برای ایجاد نام تجاری موفق باید نیازهای مخاطب مورد نظر خود را درک کنید و پیشنهاد خود را روی این مشتریان متمرکز کنید. تلاش برای اینکه همه چیز برای همه مردم باشد، فقط قدرت و پیام برند شما را کمرنگ و سردرگم می کند.

موقعیت تجاری موثر و وعده برند

موقعیت تجاری نام تجاری است که چگونه برند را در متن گزینه های رقابتی درک می کند. موقعیت یابی برند باید در تمام تلاش های بازاریابی شما ثابت بماند، در غیر این صورت مشتریان گیج می شوند. وعده تجاری انتظارات مشتریان راجع به یک محصول یا خدمات را برطرف می کند.

 

برند خود را واقعی نگه دارید

اگر می خواهید مردم با نام تجاری شما خرید کنند، آن را باورپذیر کنید. به جای ادعای کمال، چیزی منحصر به فرد ، قابل توجیه و مطابق با نام تجاری خود ادعا کنید. باز هم، به شرکت خود به عنوان یک شخص فکر کنید که چه نوع آدمی ادعای کمال می کند.

 

ارتباطات مشتری شما

هر ارتباط احتمالی تجارت شما با مشتری جدید یا مشتری موجود باید ارزش های تجاری شما را اعمال کند. این بدان معنا نیست که شما باید هر بار که جواب تلفن را می دهید، از آنچه مشتری از شما درخواست می کند مخالف کنید. این فقط به این معنی است که نحوه تعامل شما با مشتری باید از طریق ایده و هدف شما انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *