بازاریابی و روش‌های بازاریابی ، فروش و برندینگ در شیراز

جدول محتواها

بازاریابی

روش‌های بازاریابی، فروش و برندینگ در شیراز

برای افزایش فروش در اغلب کسب‌وکارها، معمولا از تکنیک‌های بازاریابی استفاده می‌شود. در وهله اول اگر بتوانیم در این روش‌ها، شناخت مشتری را از محصول افزایش داده و مزایای آن را مشخص کنیم، بیشتر راه را برای فروش کالا و خدمات خود، طی کرده‌ایم. معمولا بیشتر شرکت‌هایی که در زمینه‌های تولیدی فعالیت می‌کنند، سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را در زمینه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود، انجام داده که با استفاده از آن، زمینه‌ای را برای شناخت بیشتر مشتری و در نتیجه فروش محصولات، فراهم می‌آورد. 

این فرایند در شرکت‌های تولیدی و خدماتی، به ارائه محصولاتی در جهت خواست مشتری و حرکت به سوی برندینگ می‌انجامد. اما برای رسیدن به این اهداف، راه‌هایی وجود دارد که این راه‌ها برای هریک از موارد بازاریابی، فروش و برندینگ می‌تواند متفاوت باشند. تمایز این موارد، به معنای تفکیک آنها از هم نیست و در نهایت برای موفقیت یک کسب‌وکار، این موارد در جهت یکدیگر عمل کرده و به‌نوعی لازم و ملزوم هم می‌باشند. در ادامه به روش‌های موثر در بازاریابی، فروش و برندینگ در شهر شیراز، اشاره خواهیم کرد.

متدهای بازاریابی برای فروش بیشتر

بازاریابی فرایندی برای تشخیص بازار هدف و جذب مشتری به کالا و خدمات ارائه‌شده از جانب یک کسب‌وکار می‌باشد. به نحوی‌که امکان جذب بهترین مخاطبان برای کسب‌وکار مورد نطر ایجاد گردد. توسعه محصول و تعیین قیمت و همچنین محل توزیع، از دیگر خدماتی است که مربوط به حیطه بازاریابی می‌شود. با این توضیحات باید گفت که بازاریابی، به مجموعه روش‌هایی گفته می‌شود که در جهت بهبود و افزایش فروش یک کسب‌وکار است که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌باشد:

  • روش مستقیم:

روش مستقیم در بازاریابی، بر پایه ارتباط بدون واسطه با مشتری بنا شده است که از جمله روش‌های سودآور نیز شناخته می‌شود. روش‌هایی مانند ارسال ایمیل، توزیع کاتالوگ و بسته‌های پستی برای مشتریانی که نشانی آنها را دارید و پیامک‌های تبلیغاتی، نمونه‌هایی از بازاریابی مستقیم هستند. این شیوه همچنین موجب پیشرفت مشاغل اینترنتی نیز می‌شود.

  • روش حسی یا تجربی

اساس و پایه این روش بازاریابی، احساس افراد و تجربیاتی است که بر انتخاب فرد، اثر می‌گذارد. بررسی عواملی‌که باعث تحریک احساسات برای انتخاب و خرید یک محصول می‌شود، از وظایف روش بازاریابی حسی است. کلیه روش‌های سنتی بازاریابی که از حواس بینایی و شنوایی خود برای جلب اعتماد افراد استفاده می‌شده است، جزء این‌دسته محسوب می‌شوند.

  • روش ویروسی

انتشار یک پیام مشخص در بالاترین سطح برای ترغیب افراد به‌ معرفی محتوای مورد نظر، اساس بازاریابی ویروسی است. استفاده از شبکه‌های مجازی و روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند ایمیل مارکتینگ، موتورهای جستجو و … برای رسیدن به هدف مورد نظر در این روش، کمک بزرگی محسوب می‌شود. کاهش چشمگیر هزینه‌های تبلیغات و ارائه خدمات ارزشمند، از جمله مواردی است که باعث موفقیت این شیوه شده‌است.

  • بازاریابی به‌روش تولید محتوا

در این‌روش، ارائه آنلاین محتوا به‌هر شکل و شیوه‌ای برای بازاریابی محصول یا خدمات یک کسب‌وکار، استفاده می‌شود. این‌محتوا می‌تواند به صورت‌های مختلفی مانند؛ رپورتاژ، تصاویر، صوت و ویدیو ارائه شود اما شرط موفقیت آن، ارائه محتوایی مناسب کاربران و باهدف جذب آنها است. این روش برای جذب ترافیک مورد نظر از طریق موتورهای جستجو، بسیار موثر عمل‌کرده و از شیوه‌های مطمئن بازاریابی و فروش در شیراز محسوب می‌شود.

 

روش های بازاریابی

برندینگ چیست؟

معمولا اگر از مردم در مورد برند و برندینگ پرسیده شود، آن را یک‌نوع نماد و علامت تجاری جهت معرفی و تبلیغ یک‌کسب‌و‌کار یا محصول می‌دانند. اما به‌طورکلی، برندینگ مسئله‌ای گسترده‌تر و مهم‌تر از یک لوگو است. درواقع برندینگ بیشتر بر پایه دانش حاصل از بازاریابی بنا‌شده و سپس با حمایت و مقایسه آن با دیگر محصولات یا خدمات، مورد توجه بازار هدف قرار می‌گیرد. در حقیقت برندینگ شامل مجموعه‌ای از فعالیت‌ها است که بر اساس آن، جنبه‌های مدنظر صاحبان مشاغل، به مخاطب انتقال داده می‌شود. بازاریابی و برندینگ درشرایطی‌که هدف، معرفی یک کسب‌وکار به‌واسطه همان لوگوی خاص و طراحی گرافیکی است، با یکدیگر در یک‌جهت خواهندبود.

تفاوت بازاریابی و برندینگ

با استفاده از بازاریابی، یک کسب‌وکار یا محصول یا برند را به جامعه هدف معرفی‌کرده و معمولا از روش‌های مختلفی مانند تکنیک‌هایی که در بالا به‌آن اشاره شد، برای جذب مشتری و فروش محصولات یا خدمات مورد نظر استفاده می‌شود. اما در برندینگ، هیچ نوع تلاشی در جهت بازاریابی، صورت نمی‌گیرد و درصورتی‌که در یک‌بازه زمانی از تکنیک‌های بازاریابی برای معرفی و دیده‌شدن یک برند استفاده شود، پس از آن لوگوی برند مورد نظر در اذهان افراد باقی‌مانده و بازاریابی آن، همچنان با استفاده از لوگو، رنگ و طرح آن ادامه خواهد داشت. برندینگ، مسئله‌ای است که در هر زمان که مشتری قصد خرید داشته باشد، می‌تواند به آن مراجعه کند.

امیدواریم از این مقاله روبیک مارکتینگ هم لذت برده باشید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *