بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)

جدول محتوا

همه ما به گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی دسترسی داریم و به طور روزمره کارهای مختلفی را از طریق اینترنت انجام می دهیم. با پیشرفت علم و تکنولوژی تمایل صاحبان مشاغل و کسب و کارها برای استفاده از ویژگی دسترسی پذیری ابزارهای هوشمند افزایش یافته و این افراد ترجیح می دهند تا به جای نصب بیلبورد، آگهی های روزنامه و پخش تراکت و بروشور در هر جایی، به استفاده از این بستر برای معرفی محصولات خود بپردازند. حقیقت این است که این گونه بازایابی که به نوع گسترده تر آن، دیجیتال مارکتینگ می گویند، در جامعه به خوبی کارگشا بوده و تاثیر بیشتری بر افراد برای تشویق به استفاده از محصولات مختلف داشته است. ما در این مقاله قصد داریم تا به معرفی یکی از روش های بازاریابی دیجیتال با نام بازاریابی موبایلی یا Mobile Marketing بپردازیم و شما را با هر آن چه که لازم است در این زمینه بدانید، آشنا کنیم.

 

تاثیر موبایل بر زندگی ما

این اغراق نیست اگر بگوییم که بسیاری از ما تکنولوژی های تازه و برندهای جدید و محبوب را از طریق گوشی های موبایل و گشت و گذار در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شناخته ایم. این همان نکته ای است که صاحبان مشاغل را به استفاده از این بستر برای کسب جایگاه بهتر و محبوبیت بیشتر در میان رقبای خود، هدایت کرده است.

نصب اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی، توانایی استفاده از سرویس ایمیل، جیمیل و ارسال و دریافت پیامک از طریق سیم کارت ها و بسیاری خدمات دیگر از طریق موبایل، نشان دهنده راهکاری برای انجام جدیدترین نوع بازاریابی که همان دیجیتال مارکتینگ است، خواهد بود.

مطابق با آخرین پیش بینی های شرکت گوگل، در آینده ای نه چندان دور، تعداد جستجوهایی که با استفاده از گوشی های موبایل در اینترنت و موتورهای جستجو انجام می شود، چندین برابر تعداد آن ها برای جستجو با استفاده از لپ تاپ ها و کامپیوترهای رومیزی خواهد بود. علاوه بر این، به زودی تعداد دستگاه های هوشمند از تعداد افراد روی کره زمین بیشتر خواهد شد که این موضوع بسیار تامل برانگیز است.

 

استراتژی های برتر موبایل مارکتینگ

  • انتخاب یک قالب ریسپانسیو

اگر برای کسب و کار خود یک وب سایت طراحی کرده اید، قالبی ریسپانسیو و Mobile Friendly را برای آن در نظر بگیرید. به این معنا که قالب انتخابی شما باید موبایل پسند بوده و محتوا و عناصر آن به درستی در موبایل کاربران، نمایش داده شوند.

قرار گیری درست منوها بر سر جای خودشان و محل درست لینک ها برای انتخاب راحت آن ها از جمله مواردی است که در طراحی یک قالب موبایل پسند، مورد توجه قرار می گیرد. باید بدانید که زمان حضور کاربران در سایت شما، به کسب رتبه بالاتر آن در موتورهای جستجو  به خصوص گوگل کمک می کند. پس اگر قالب سایت شما برای موبایل مناسب نباشد و کاربرانی که از طریق گوشی های خود به سایت شما وارد شده اند، نتوانند به درستی با آن تعامل داشته باشند، می تواند به سریع بسته شدن سایت شما منجر شده و در طولانی مدت، پیامدهای منفی را به دنبال داشته باشد.

 

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

با توجه به استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی و دسترسی اکثر افراد به آن ها، هر چه زودتر به فکر ایجاد صفحاتی در این شبکه ها به نام محصولات، شرکت یا برند خود باشید. فعالیت موثر در این شبکه ها و افزایش دنبال کنندگان واقعی در کمترین زمان شما را به اهداف تان خواهد رساند.

سعی کنید تا حضور خود را در این شبکه های اجتماعی به طور مداوم حفظ کنید. به کامنت ها و نظرات کاربران توجه کرده و به آن ها پاسخ دهید. از ثبت نظر در صفحات مختلف و به خصوص آن هایی که در مورد کار و حرفه شما هستند، غافل نشوید و همیشه در پی شیوه های جالب برای معرفی محصولات خود به مشتریان باشید.

 

  • عدم توجه به جذب دنبال کنندگان واقعی

با توجه به این که شما نیاز به فروش محصولات دارید، پس طبیعتا نیاز به مشتریان واقعی خواهید داشت تا بتوانید به سرمایه و درآمد مورد نظرتان برسید. افزایش دنبال کنندگان واقعی به یک باره ممکن نیست و باید با برنامه ریزی انجام شود. اگر به محض ایجاد صفحه خود، به دنبال مخاطبان فیک باشید، به زودی اعتبار خود را نزد مشتریان حقیقی تان از دست خواهید داد.

 

  • ساخت اپلیکیشن موبایل

استفاده قابل توجه کاربران از موبایل و بالا رفتن انتظارات آن ها برای دسترسی به خدمات گوناگون از طریق دستگاه های هوشمند باعث شده تا روز به روز به تعداد اپلیکیشن ها افزوده شود. اگر شما هم بتوانید برای رونق کسب و کار خود و جذب کاربران بیشتر یک اپلیکیشن موبایل بسازید، به سادگی می توانید با بازاریابی موبایلی جایگاه تان را در میان رقبا حفظ نموده و شاه پیشرفت کسب و کار خود باید.

 

  • دسترسی به سایت ها توسط کدهای QR

اگر از نسخه های تحت وب نرم افزاهایی مانند واتس اپ استفاده کرده باشید، حتما با کد QR آشنا شده اید. تکنولوژی QR به معنای پاسخ سریع، یک راه ایمن و مطمئن برای دسترسی به نرم افزارهای نصب شده بر روی گوشی های موبایل توسط وب سایت ها و در حین کار با کامپیوترها و لپ تاپ ها است. کدهای QR حجم زیادی از اطلاعات را در خود ذخیره می کنند و با سرعت انتقال بالای خود به شکل دیجییتال امکان دسترسی سریع و امن را برای کاربران موبایل فراهم می کنند. شما با استفاده از این ابزارها به راحتی می توانید از امکانات موبایل استفاده نموده و دغدغه های موجود برای کاربران را از بین ببرید.

 

  • استفاده از پیامک ها و نوتیفیکیشن ها

بر اساس تحقیقات انجام شده، روزانه هر کاربر به طور متوسط 10 بار به گوشی تلفن خود سر زده و پیام های تازه را مشاهده می کند. شما هم می توانید پیام های تبلیغاتی جذابی تهیه کرده و به صورت انبوه به کاربران خود ارسال کنید. این پیام ها باید محتوای واقعی، محترمانه و قابل پیگیری داشته باشند و مزاحمتی برای کاربران و مخاطبان شما ایجاد نکنند.

از طرفی دیگر اگر یک اپلیکیشن برای معرفی برند خود ساخته اید می توانید نوتیفیکیشن های مناسبتی، پیام های مرتبط با تخفیفات و نمونه کارهای خود را برای کاربرانی که آن را نصب کرده اند، ارسال کنید و با هر کلیک، شاهد افزایش کاربران و سفارشات بیشتر برای خرید محصولات خود باشید.بازاریابی موبایلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *