مزایا و نکات بازاریابی درونگرا در کسب و کارهای امروزه

جدول محتواها

بازاریابی درونگرا

امروزه از روش های مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می شود که هرکدام از مزایا و معایبی برخوردار هستند. اما یکی از بهترین روش ها برای بازاریابی کسب و کارهای مختلف، بازاریابی درونگرا یا ربایشی است. این شیوه تقریبأ از تمام جنبه ها متفاوت با سایر روش هایی است که برای مارکتینگ مورد استفاده واقع شده است و از ویژگی های منحصر به فردی در این زمینه برخوردار می باشد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

 

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا را می توان شیوه ای خاص از مارکتینگ دانست که با توجه و تمرکز بر روی افراد به عنوان مشتری، باعث جذب آنها به کسب و کار مربوطه خواهد شد. معمولا در این روش یک پایگاه برای جذب مشتری در نظر گرفته می شود که در بحث بازاریابی درونگرا، این پایگاه می تواند وب سایت، صفحات اجتماعی و.. برای کسب و کار باشد که با استفاده از راه های گوناگون مانند ارائه محتوای با ارزش و مرتبط با خدمات، افراد را به سمت خود می کشاند. در واقع شما در این نوع بازاریابی به جای اینکه به دنبال مشتری بروید و برای این کار هزینه های خاصی را صرف نمائید، می توانید رسانه خود را از نظر کیفی بالا برده و به این صورت، مشتری را به پایگاه یا صفحه یا وبسایت هدایت کنید.

 

هدف بازاریابی درونگرا

هدف اصلی از بازاریابی درونگرا یا ربایشی، برنامه ریزی و سرمایه گذاری مستقیم بر روی مشتری یا مصرف کننده است. بر اساس اصول و شیوه های ارائه شده توسط مارکتینگ، کسب و کار شما بایستی همواره افرادی را که به برند یا محصولات شما علاقه نشان می دهند را مورد ارزیابی قرار داده و آنها را با شیوه های خاص، به سوی خود جلب نمائید. اما هدف بازراریابی درونگرا تنها به جذب مخاطب ختم نمی شود و با کسب اعتماد افراد بازدیدکننده، آنها را به  مشتری ثابت و همیشگی خود تبدیل می کند.

روش های بازاریابی درونگرا

  • جذب افراد بازدیدکننده

مراحل و روش های بازاریابی درونگرا به چهار طریق صورت می گیرد. اولین و مهم ترین مرحله، جذب است که با بهره بردن از بازاریابی محتوا و از طریق موتور جستجو باعث جذب علاقمندان خواهد شد. استفاده از محتوای مرتبط با حوضه فعالیت و متناسب با بازار هدف می‌تواند ضمن قرار گرفتن در صفحات اول گوگل، یک کاربر را تبدیل به یک بازدید کننده از سایت کند.

 

  • تبدیل به مشتری

مرحله دوم تبدیل است و شما توسط برخی روش ها مانند بازاریابی ایمیلی، کاربر را برای انجام یک فعالیت در سایت تشویق می کنید. در این صورت اگر بازدید کننده ایمیل خود را برای انجام یک عمل وارد کرد به معنای این می تواند باشد که این بازدیدکننده، احتمالا به مشتری تبدیل خواهد شد.  

 

  • نهایی کردن خرید

نهایی کردن بازدیدکننده به مشتری، با استفاده از یک پیشنهاد خاص مثل ارائه یک کد تخفیف می تواند باعث تبدیل شدن فرد به یک خریدار از سایت شود. در این صورت اگر توانستید بازدیدکننده را به خرید و تزریق پول به کسب و کار خود مجاب کنید، تبدیل به مشتری نهایی شما می شود.

 

  • رضایت مشتری

مهم ترین مرحله در بازار یابی درونگرا، رضایت مشتری است. این مرحله تنها با استفاده از سطح بالای کیفیت محصول، خدمات و یا نوع پشتیبانی حاصل می شود. در صورت رضایت مشتری، خریدار تبدیل به طرفدار خواهد شد.

 

مزایای بازاریابی درونگرا

  • هدفمندی

در بازاریابی درونگرا به جای تبلیغ برای یک جامعه آماری گسترده و توجه به سلایق مختلف، بازار هدف خود را شناسایی و متناسب با آن فعالیت کنید. در اینصورت کلیه افرادی که سایت شما بازدید می کنند قابلیت تبدیل شدن به خریدار و مشتری را دارند.

 

  • بازدهی بالا

تمرکز بر روی کلمات کلیدی خاص و متفاوت در بازاریابی درون‌گرا به جذب مشتری از بازارهای هدف مختلف کمک کرده و بازدهی بالایی را به همراه دارد. در این شرایط، کیفیت بالای خدمات شما در جذب علاقمندان و نتایج عالی، کاملا موثر است.

 

  • هزینه پایین

بازاریابی درونگرا در مقایسه با سایر روش های بازاریابی از جمله بازاریابی برونگرا بسیار کم هزینه‌تر می باشد. در این نوع بازاریابی، بیشتر از صرف هزینه های مادی، لازم است که زمان زیادی را برای یادگیری، هزینه کنید. البته ضروری است برای کسب برخی تخصص‌ها در زمینه بازاریابی درونگرا، هزینه هایی را نیز صرف کنید اما بازهم نسب به دیگر روش های بازاریابی مانند برون‌گرا، کاملا مقرون به صرفه خواهد بود.

روش بازاریابی درونگرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *