تکنیک های بازاریابی آنلاین

جدول محتواها

بازاریابی آنلاین

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که استفاده از روش‌های سنتی در تمام امور و جنبه‌های مختلف زندگی، جای خود را به تکنولوژی و شیوه‌های نوین داده است. مسئله بازاریابی نیز از این‌قاعده مستثنی نبوده و اغلب شیوه‌های تاریخ‌گذشته و قدیمی برای جذب مشتری، از دور خارج شده و جای خود را به استفاده از راهکارهای نوین داده‌اند. جدیدترین و کاربردی‌ترین راه، استفاده از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است که مشتری را از طریق فضای اینترنت به کسب‌وکار خود هدایت می‌کنند.

سرعت، اولین ویژگی این نوع تکنیک‌های اینترنتی محسوب می‌شود که در کنار صرف حداقل انرژی و زمان، برای جذب حداکثر افراد، موجب کسب بهترین نتایج در بحث بازاریابی آنلاین می‌شود. البته استفاده از این تکنیک‌ها، مستلزم آشنایی و یادگیری فنون مربوط به آنها بوده و در ابتدا می‌بایست یک وب‌سایت جهت معرفی کسب‌وکار خود و بارگذاری کلیه اطلاعات مربوط به آن را داشته باشید. سپس می‌توانید با کمک برخی راهکارها یا تکنیک‌ها برای بازاریابی به‌صورت آنلاین، اقدام کنید.

 

بازاریابی آنلاین و بهینه‌سازی سایت

موثرترین تکنیک در بازاریابی اینترنتی، استفاده از روش‌های بهینه‌سازی وب‌سایت است. در بهینه‌سازی، شما با استفاده از برخی اصول می‌توانید وب‌سایت خود را در رده‌های بالای گوگل قرارداده تا مشتری به‌سرعت و سهولت بتواند شما را در اولین سرچ، بیابد. توجه به اصول و قواعد سئوی سایت مانند بروز رسانی مداوم، استفاده از محتوای متنی باکیفیت، هدفدار و فاقد کپی در کنار انتخاب کلیدواژه‌های مناسب که در موقع سرچ بتوان به‌راحتی به وبسایت شما دسترسی پیدا کرد، در جذب مشتری و افزایش بازدید از سایت، بسیار اثرگذار هستند.

 

بازاریابی آنلاین در شبکه های اجتماعی

گذراندن اوقات زیادی از روز در شبکه‌های مختلف اجتماعی توسط قشر عظیمی از مردم می‌تواند فرصت مناسبی برای استفاده از این فضا جهت بازاریابی آنلاین باشد. از این‌رو افرادی‌که قصد پیشرفت و رونق در کسب‌وکار خود را دارند می‌توانند برای بازاریابی اینترنتی از این فضا، نهایت استفاده را ببرند. بهره‌بردن از امکان انتشار فیلم و عکس در این فضا و حضور مداوم و منظم برای کسب نتیجه بهتر، کاملا موثر است. شناخت مخاطب‌های موردنظر در این فضا و معرفی محصولات خود به افرادی که به خدمات شما نیاز دارند اولین گام برای بازاریابی آنلاین در شبکه‌های اجتماعی، به‌حساب می‌آید. کیفیت محصول، مورد بعدی برای جذب مخاطب است. درواقع کیفیت محصول به خودی خود، یک‌نوع بازاریابی رایگان محسوب می‌شود و از طریق همین شبکه‌های اجتماعی، موجب معرفی شما و محصولاتتان به سایر افراد خواهد شد.

نقش ایمیل در بازاریابی 

بازاریابی از راه پست الکترونیک، یکی از راه‌های برقراری ارتباط دوجانبه و مستقیم با مشتریان مورد نظر است. البته استفاده از ایمیل برای بازاریابی، تنها با اجازه مخاطب صورت می‌گیرد. مثلا دریافت ایمیل در هنگام خرید از یک وب‌سایت، یکی از راه‌هایی است که می‌توان به ایمیل مشتری دسترسی پیدا کرد. در این مواقع یک لینک جهت انصراف از عضویت در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد که در صورت عدم نیاز به محصول یا خدمات و برای جلب اعتماد مشتری، بتواند این ایمیل‌های تبلیغاتی را لغو نماید. توجه به تبلیغات جذاب و انتخاب افرادی که می‌توانند به مشتری دائمی تبدیل شوند، در تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل تاثیر فوق العاده‌ای دارد.

 

بازاریابی آنلاین از طریق لینک‌های زنجیره‌ای

بازاریابی با استفاده از لینک‌های فراوان، یکی از روش‌های مطمئن و قدرتمند در بازاریابی آنلاین محسوب می‌شود. استفاده از این لینک‌ها در وب‌سایت‌های متعدد، باعث ایجاد ارتباطی گسترده در میان مخاطبان در نقاط مختلف خواهد شد. بنابراین مشتریان شما توسط لینک‌هایی که در وبسایت‌های مختلف، قرار داده شده‌اند به سایت شما هدایت می‌شوند و به این طریق، خدمات و نیازهای خود را از وبسایت شما، فراهم می‌کنند. استفاده از لینک‌های زنجیره‌وار در سایت‌های مختلف، به منزله استخدام بازاریاب‌های متعددی است که شما را برای رسیدن به اهداف مورد نظر برای معرفی کسب و کارتان، کمک می‌کنند.

 

نقش محتوای مناسب در بازاریابی 

در بحث بازاریابی آنلاین، تولید محتوای مناسب هنوز هم دارای اهمیت بسیار زیادی است. توجه به نیازهای مشتری و بروزرسانی محتوا برای جذب مخاطب جدید و حفظ مخاطبان قدیمی، نقش بسزایی دارد. وجود تنوع و بهره‌گیری از محتواهای ویدئویی، تصاویر، محتوای متنی و پرسش و پاسخ‌ها، جذب حداکثری مخاطبان با سلایق مختلف را به‌همراه دارد. وجود محتوای آموزشی نیز یکی دیگر از راه‌های افزایش بازدید از سایت است و می‌تواند مشتری را در جهت اهداف شما راهنمایی کند. استفاده از محتوای سرگرم‌کننده برای جذب مخاطب و ادامه پیگیری‌های او گردد

بازاریابی آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *