ایمیل مارکتینگ و تکنیک های موفقیت در آن

جدول محتوا

ایمیل مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال یک راه مناسب برای انجام تبلیغات و فروش و ارائه محصولات در دنیای امروز است. دنیایی که وجود دستگاه های هوشمند و اینترنت در آن، پیشرفت و انجام بسیاری از امور از راه دور را میسر کرده. یکی از روش های بازاریابی دیجیتال، ایمیل مارکتینگ است. در این روش از ایمیل به عنوان یکی از راه های ارسال پیام های تبلیغاتی ارزان و همیشه در دسترس استفاده می شود.

زمانی که شما پیام هایی را با استفاده از ایمیل، به مشتریان حال حاضر خود و افرادی که به احتمال زیاد در آینده مشتریان شما خواهند شد، ارسال می کنید، در حال انجام دیجیتال مارکتینگ به روش ایمیل مارکتینگ هستید. با توجه به تحقیقات انجام شده در این زمینه، از میان هر 38 نفری که مخاطب شما برای دریافت ایمیل هستند، یک نفر به مشتری واقعی تبدیل خواهد شد که این تعداد با توجه به تعداد بالای افرادی که معمولا به عنوان گیرنده پیام انتخاب می شوند، قابل توجه خواهد بود. بنابراین می توان روش ایمیل مارکتینگ را به عنوان یکی از بهترین روش های موجود برای بازاریابی و جذب مشتری دانست. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با این ورش، تکنیک ها و بایدها و نبایدهای آن، آشنا کنیم.

 

اصلی ترین هدف ایمیل مارکتینگ

بازگشت سرمایه مهم ترین هدفی است که می توان از ایمیل مارکتینگ انتظار داشت. درست است که شما این کار را برای جذب مشتری و معرفی محصولات و خدمات خود به افراد جدید و نگه داشتن مشتریان فعلی انجام می دهید، اما همیشه باید به فکر راهی برای بازگرداندن سرمایه خود باشید و به گونه ای از استراتژی های این کار استفاده کنید که هم هزینه کمتری برای کار خود صرف کنید و هم از بازگشت این مبلغ و اعتبار به حساب خود، مطمئن شوید.

چه کسانی به ایمیل مارکتینگ نیاز دارند؟

با توجه به افزایش تعداد وب سایت ها و درخواست سازمان ها برای ارائه سرویس های آنلاین برای اطلاع رسانی و انجام امور به صورت الکترونیک، تقاضا برای تبلیغات آنلاین و استفاده از بستر اینترنت جهت پخش آگهی ها و جذب مشتریان بیشتر توسط این سازمان ها افزایش یافته است.

به همین منظور سازمان هایی که نیاز دارند تا رقابت جدی تر و البته سالمی را با رقبای خود پیش بگیرند و به روز تر و حرفه ای تر به شمار آیند، می توانند از ایمیل مارکتینگ به عنوان یک روش کارا، کم هزینه و کم ریسک برای گسترش کسب و کار و تشویق مشتریان بیشتر برای استفاده از خدمات خود، استفاده کنند.

 

مهم ترین تکنیک ها  برای موفقیت در ایمیل مارکتینگ

  • مشتریان و مخاطبان اصلی خود را بشناسید

این افراد قطعا کسانی هستند که شما می خواهید اطلاعاتی را در مورد عملکرد خود در اختیارشان قرار دهید و یا قصد دارید تا با معرفی اهداف و توانایی های خود، آن ها را به عنوان مشتریان آینده تان جذب نمایید. از آن جایی که شما قصد دارید تا خدمتی خاص را به مخاطبانی خاص ارائه دهید، پس نیاز تان با ارسال تعداد زیادی ایمیل برای هر فردی که صرفا به این سوریس دسترسی دارد، برطرف نخواهد شد؛ بلکه باید تنها مخاطبان هدف خود را مد نظر قرار دهید.

 

  • استفاده از یک عنوان مناسب

مناسب ترین عنوان برای پیام های تبلیغاتی، شما را به اهداف تان نزدیک تر می کند. عنوان پیام مورد نظر خود را به گونه ای انتخاب کنید تا باعث کنجکاوی بیشتر مخاطب شود و او را به باز کردن ایمیل و دنبال کردن لینک هایی که احیانا برای او ارسال کرده اید، ترغیب کند

 

  • عدم استفاده از نام گیرنده در پیام ها

در دنیای امروز، حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی از اهمیت خاصی برخوردار است؛ به طوری که حساسیت در این زمینه روز به روز بیشتر شده و همه افراد در تلاش برای حفاظت از اطلاعات محرمانه خود هستند. زمانی که شما در پیام تبلیغاتی خود از نام گیرنده استفاده می کنید، ممکن است موجب رنجش خاطر او شوید؛ چرا که ممکن است مخاطب تان از این که شما نام و احتمالا اطلاعات دیگری را درباره او دارید، نگران شود.

 

  • جلوگیری از طولانی شدن متن

کوتاه یا بلند بودن طول متن پیام ها ارتباط زیادی با نرخ باز شدن آن ندارد. اما اگر از پیام هایی با متن طولانی استفاده کنید، احتمالا با بی رقبتی مخاطبان برای مطالعه پیام ها مواجه خواهید شد. پس سعی کنید تا از یک متن جذاب و مختصر به جای نوشتن یک متن طولانی استفاده کنید.

 

  • تا حد امکان یک خدمت را به طور رایگان ارائه دهید

با ارائه یک خدمت رایگان، نرخ کلیک بیشتر و بازدهی بالاتری دریافت خواهید کرد. در نظر داشته باشید که مخاطبان به جز ایمیل های شما، ایمیل های دیگری را نیز در طول روز دریافت می کنند و به احتمال بسیار زیاد، تمایلی به باز کردن و مطالعه همه آن ها ندارند. بنابراین سعی کنید تا با ارائه یک خدمت رایگان، یک کد تخفیف، معرفی محصولات رایگان یا ارزان قیمت خود و هر کار دیگری که موجب تحریک  و ترغیب مخاطبان می شود، آن ها را به باز کردن ایمیل خود تشویق نمایید.

البته باید بر سر قول تان بمانید و در رقابت با سایر هم صنفان خود، تمام تلاش تان را برای جذب اعتماد و رضایت مخاطبان، به کار بگیرید.

 

  • از یک قالب خاص برای متن پیام خود استفاده کنید

آن چه را که مخاطب باید بداند و بهتر است تا در اولین برخورد با نامه شما باید به آن پی ببرد را در ابتدای پیام و در بخش خاصی از متن آن قرار دهید تا مخاطب بتواند به سرعت به هدف شما از ارسال پیام پی برده و از آن چه که باید در مورد فعالیت های شما بداند، مطلع شود.

 

  • برای پیام ارسالی تولید محتوا انجام دهید

به هیچ وجه عنوان پیام خود را با عجله و بدون فکر قبلی آماده نکنید. متنی را برای این کار در نظر بگیرید که دست اول و بدون تقلید از کار و روش دیگران باشد. برای دریافت بازخورد بهتر می توانید از محتوای تعاملی استفاده کنید. به این صورت که در پیام ارسالی خود، سعی کنید تا مخاطب ارتباط خود را با شما حفظ کرده و برای تعامل بیشتر با شما مشتاق شود.

از یک سوال یا معما استفاده کنید و حتی می توانید با برگزاری یک مسابقه و اعلام زمان برگزاری و شرایط آن، برای برقراری بیشتر با مخاطبان اقدام کنید. به این ترتیب کاربران شما را دنبال می کنند و چندین بار به وب سایت یا شبکه اجتماعی تان سر خواهند زد.

 

  • به نظر کاربران در خصوص دریافت ایمیل احترام بگذارید

اگر مخاطبانِ ایمیل های خود را از طریق ثبت نام در سایت جذب کرده اید، به نظر آن ها برای دریافت پیام ها احترام بگذارید. برای این منظور می توانید در زمان ثبت نام در سایت از آن ها بخواهید تا تعداد ایمیل ها، نوع و زمان تقریبی دریافت شان را مشخص کنند تا شما ضمن رعایت نظم در ارسال پیام ها، به نظر آن ها هم احترام گذاشته و موجب رنجش و نارضایتی شان به دلیل حجم ایمیل ها یا زمان نامناسب ارسال، نشده باشید.

email marketing

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *