الگوریتم گوگل

جدول محتوا

الگوریتم گوگل

با داشتن اطلاعات موجود در وب، یافتن آنچه شما نیاز دارید بدون اینکه گوگل برای سرچ های شما یک الگوریتم مناسب داشته باشد تقریباً غیرممکن است و سیستم های رتبه بندی گوگل دقیقاً برای این منظور طراحی شده است. گوگل صدها میلیارد صفحه وب را در فهرست جستجوی ما مرتب می کند تا در کسری از ثانیه مناسب ترین و مفیدترین نتایج را پیدا کنید و آن ها را به گونه ای ارائه دهد که به شما کمک کند آنچه را که می خواهید در جستجوی پیدا کنید. این سیستم های رتبه بندی نه تنها از یک الگوریتم بلکه از یک مجموعه کامل تشکیل شده است. برای دستیابی به مفیدترین اطلاعات، الگوریتم گوگل بسیاری از فاکتورها را بررسی می کند، از جمله کلمات جستجو، ارتباط و قابلیت استفاده از صفحات ، تخصص منابع و موقعیت مکانی و تنظیمات. یافتن اطلاعات مفید در شبکه جهانی گوگل چیزی است که بسیاری از ما آن را امری بدیهی می دانیم.

 

کلمات کلیدی عنصری مهم در الگوریتم گوگل

الگوریتم گوگل با جستجوی صفحات وب حاوی کلمات کلیدی مورد استفاده برای جستجو، سپس اختصاص دادن رتبه به هر صفحه براساس چندین فاکتور، از جمله چند بار نمایش کلمات کلیدی در صفحه، برای شما کار می کند. گوگل یک الگوریتم بسیار پیچیده برای ارائه نتایج جستجو دارد و نسبتاً مرتباً تغییر می کند. اگرچه این شرکت الگوریتم دقیق را به صورت عمومی منتشر نمی کند اما می توان با صرف وقت بعد از مدتی این الگوریتم ها را کشف کرد. در اینجا چند عنصر وجود دارد که می دانیم به طور واقعی بر توانایی نمایش یک صفحه در نتایج کلمات کلیدی خاص تأثیر دارد:

  • ظاهر کلمه کلیدی در عنوان صفحه، برچسب های سرصفحه و توضیحات متا
  • مقدار پیوندهای ارگانیک و طبیعی موجود در صفحه
  • نحوه عملکرد وب سایت در دستگاه های تلفن همراه، مانند تلفن های هوشمند و رایانه ها

البته این ها تنها برخی از خصوصیاتی است که الگوریتم گوگل هنگام تعیین نحوه تحویل و رتبه بندی صفحات بررسی می کند. احتمالاً ده ها و صدها کلمات کلیدی دیگر نیز وجود دارد.

 

گوگل چگونه تعیین می کند که کدام عنصر بیشترین اهمیت را دارد

همانطور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را می خواند، برای هر صفتی که به دنبال آن است، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده را تجویز می کند. سپس این مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود. بنابراین، صفحه وب دارای مطلوب ترین صفحات در بالای رتبه بندی است زیرا الگوریتم به آن اهمیت بیشتری می بخشد. این محاسبات توسط پلتفرم گوگل به سرعت باورنکردنی انجام می شود و ممکن است با دستکاری توسعه دهندگان وب در ویژگی هایی که به رتبه بندی صفحات در وب سایت یا در یک صفحه منجر می شود، رتبه بندی ها تغییر کند.

بنابراین، رتبه بندی طبق الگوریتم گوگل روان است. صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد ممکن است با تغییر محتوای هر دو صفحه و سایر صفحات در نتایج، به درجه اول برسد یا به دهم سقوط کند. معمولاً مکان های برتر توسط مشاغلی که بهینه سازی موتور جستجو یا SEO را در سایت های خود انجام می دهد، برگزار می شود.

Google Algorithm

Google Algorithm برای جستجو چیست

الگوریتم اساسی گوگل برای هر جستجوی انجام شده در سایت استفاده می شود، اما توسط جستجوگر شخصی سازی می شود. به عنوان مثال، فردی که کفش مخصوص برای دویدن خریده است را وارد می کند و نتایج بسیار متفاوت از شخصی که تایپ می کند، می خواهد. الگوریتم برای هر جستجو تنظیم می شود و حتی با کوچکترین تغییر در املا و ترتیب کلمات می تواند تغییر کند. سپس نتایج در اختیار کاربر قرار می گیرد و وی می تواند تصمیم بگیرد که از کدام سایت بازدید کند.

این الگو به سرعت اتفاق می افتد. علاوه بر این، این نشان می دهد که الگوریتم گوگل برای ارائه طیف گسترده ای از شخصی سازی طراحی شده است. در سال های اخیر، جستجوی گوگل به اندازه کافی پاسخگو بوده است و پیشرفت زیادی کرده است که در صورت تایپ یک اصطلاح توسط کاربر، پیشنهادات خود را ارائه دهد. این نشانگر نوع متفاوتی از الگوریتم است که برای ایجاد یک منوی کشویی منفرد از پیشنهادات جستجو براساس تاریخچه مرورگر و همچنین سایر عوامل استفاده می شود.

الگوریتم گوگل برای سئو چیست

همانطور که قبلاً ذکر شد، الگوریتم گوگل تا حدی از کلمات کلیدی برای تعیین رتبه بندی صفحه استفاده می کند. بهترین راه برای رتبه بندی کلمات کلیدی خاص، انجام SEO است. SEO در واقع روشی است که به گوگل می گوید وب سایت یا صفحه وب مربوط به یک موضوع خاص است. سال ها پیش، بسیاری از سایت ها برای بالا بردن رتبه خود از محتوای خود و کلمات کلیدی بسیار استفاده می کردند. در اصل، آن ها تصور می کردند که الگوریتم گوگل فکر می کند هرچه تعداد کلمات کلیدی بیشتر نوشته شود، اهمیت صفحه بیشتر می شود. هنگامی که گوگل متوجه این موضوع شد، آن ها الگوریتم خود را برای جریمه کردن سایت هایی که صفحات آن ها را با کلمات کلیدی پر می کنند و همچنین بسیاری دیگر از اقدامات دیگر سئو را، تغییر داد. به همین دلیل، باید از هرگونه تاکتیکی که با هدف برون رفت از موتورهای جستجو انجام می شود ، خودداری کنید. اگرچه ممکن است بلافاصله متوجه آن نشوند، اما در نهایت گوگل آنچه را که می خواهید انجام دهید را انتخاب می کند و رتبه بندی شما آسیب می بیند.

آینده برای Google Algorithm چیست

گوگل به ندرت نشانه ای از تغییرات الگوریتم های خود ارائه می دهد، مگر اینکه عمده باشد. تغییرات کوچکتر در داخل ایجاد می شوند و معمولاً با تلاش های بسیار باید متوجه آن شد. آگاهی از اعلامیه های الگوریتم گوگل بسیار حیاتی است، اما به همان اندازه مهم است که الگوریتم ها را بیش از حد در فکر خود تصور نکنید یا سعی نکنید آن ها را بازی دهید. درعوض، ضروری است که به راحتی الگوریتم گوگل را تأیید کرده و سعی کنید بهترین وب سایت ممکن را تولید کنید. در نتیجه، بازدیدکنندگان از آنچه می بینند خوشحال خواهند شد که همیشه یک سیگنال رتبه بندی مثبت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *