الگوریتم اینستاگرام

جدول محتواها

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام برای کمک به ارائه بهترین و مرتبط ترین محتوای هر کاربر در هر بار بررسی خبرمایه است. هرچند تاکنون، عملکرد داخلی تحت فشار نبوده است، اما اخیراً اینستاگرام شش عامل اصلی رتبه بندی را برای اولین بار به صورت عمومی به اشتراک گذاشته است. ما در این مقاله عواملی را مورد بررسی قرار می دهیم که رتبه بندی محتوای شما را تحت تأثیر قرار می دهد و توضیح می دهیم که چرا الگوریتم اینستاگرام در واقع برای بازاریابان عالی است.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می کند

اینستاگرام نشان می دهد که سه عامل اصلی که در فید اینستاگرام خود مشاهده می کنید وجود دارد:

علاقه

به موقع بودن پست

ارتباط

در زیر درباره هر یک از فاکتورها جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار می دهیم.

علاقه

علاقه یکی از موضعاتی است که در الگوریتم اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی دارد. اینستاگرام پیش بینی می کند که شما به چه میزان به یک پست اهمیت می دهید. هنگامی که جدول زمانی الگوریتمی اعلام شد، اینستاگرام ذکر کرد که محتوایی را که احتمالاً به آن علاقه خواهید داشت به شما نشان می دهد.

ترتیب عکس ها و فیلم ها در خبرمایه شما براساس احتمال علاقه شما به محتوا، رابطه شما با شخصی که پست می گذارد و به موقع بودن پست شما بستگی دارد. محتوایی که با علایق شما مرتبط باشد در فید شما رتبه بالاتری خواهد داشت. با توجه به سطح فناوری های تشخیص عکس معتقدیم الگوریتم اینستاگرام می تواند پست ها را به ژانرهای ساده مانند مسافرت، غذا، مد و موارد دیگر و احتمالاً حتی ژانرهای پیچیده تر طبقه بندی کند. این الگوریتم همچنین می تواند هشتگ های مورد استفاده را بررسی کند. اگر ژانر خاصی از محتوا وجود داشته باشد که شما بیشتر با آن درگیر شوید (به عنوان مثال غذا) اینستاگرام ممکن است محتوای آن ژانر (به عنوان مثال غذا، رستوران و …) را در خبرمایه شما بالاتر قرار دهد.

instagram

به موقع بودن پست

عنصر اصلی بعدی در الگوریتم اینستاگرام، همانطور که چندی پیش توسط اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد، به موقع بودن پست است. اینستاگرام می خواهد پست هایی را به شما نشان دهد که اخیراً مرتبط هستند و در نتیجه مرتبط تر هستند. ممکن است چیزی از هفته گذشته به اندازه چیزی از یک ساعت قبل مورد توجه شما واقع نشود، بنابراین اینستاگرام به جای پست های چند روز یا چند هفته قبل، احتمالاً پست های جدیدتری را به شما نشان می دهد حتی اگر پست قدیمی جذابیت زیادی داشته باشد. این نشان می دهد که پست های اخیر احتمالاً در خبرمایه شما رتبه بالاتری دارد و به زمان ارسال پست شما هنوز هم مرتبط است.

به نظر می رسد که الگوریتم اینستاگرام فقط ارسال های جدید را بین بازدید فعلی و آخرین بازدید سفارش می دهد. به عنوان مثال، اگر من ساعت 11 شب گذشته و دوباره ساعت 9 صبح امروز از اینستاگرام بازدید کردم و 50 پست ایجاد شده در این بین وجود داشته باشد این الگوریتم فقط آن 50 پست ایجاد شده را مرتب می کند و شامل پست های قبل از ساعت 11 شب گذشته نیست. این نظر می تواند به این معنی باشد که بهترین زمان برای ارسال پست، فعال بودن دنبال کننده های شما است زیرا رقابت کمتری وجود دارد.

 

ارتباط

ارتباط در مورد حساب هایی است که مرتباً شما با آن ها ارتباط برقرار می کنید. طبق اطلاعات به دست آمده در مورد الگوریتم اینستاگرام می توان موارد زیر را بیان کرد:

مهم نیست که چند حساب را دنبال می کنید اما باید آخرین ارسال های بهترین دوست خود را مشاهده کنید. اینستاگرام نمی خواهد پست های مهم دوستان و خانواده خود را از جمله پستی در رابطه با نامزدی دوست خود از دست دهید. این نشان می دهد که محتوای بهترین دوستان شما احتمالاً در خبرمایه شما رتبه بالاتری دارد.

همچنین معتقدم که الگوریتم اینستاگرام برای تعیین بهترین دوستان شما تعاملات گذشته شما را مطالعه می کند. اینستاگرام می تواند افراد موردعلاقه شما طبق اطلاعات زیر تعیین کند:

افرادی که محتوای آن ها را دوست دارید (احتمالاً شامل داستان ها و فیلم های زنده)

افرادی که به آن ها پیام می دهید

افرادی که آن ها را جستجو می کنید

افرادی که در زندگی واقعی می شناسید

اگرچه ممکن است این معیارهای دقیق مورد استفاده در الگوریتم اینستاگرام نباشد ، اما این نکته را به ما نشان می دهد که اینستاگرام احتمالاً حساب هایی را که مرتباً با آن ها تعامل دارید به عنوان افرادی که به آنها اهمیت می دهید در نظر می گیرد و تأیید کرده است که محتوای این حساب ها در خبرمایه شما رتبه بالاتری خواهند داشت. وقتی متخصصان الگوریتم جدید را آزمایش کردند، تعداد جستجوها کاهش یافت. آن ها این را به عنوان نشانه خوبی در نظر گرفتند زیرا این بدان معنا بود که افراد بدون نیاز به جستجوی نمایه های مورد علاقه خود، پست های موردعلاقه خود را مشاهده می کنند.

 

3 فاکتور اضافی رتبه بندی الگوریتم اینستاگرام

3 فاکتور دیگر وجود دارد که بر الگوریتم اینستاگرام تاثیر بسیار زیادی دارد. در ادامه با این 3 فاکتور بیشتر آشنا می شوید.

 

فرکانس

هر زمان که کاربر اینستاگرام را باز می کند، الگوریتم اینستاگرام سعی می کند بهترین پست ها را از آخرین بازدید خود نشان دهد. بنابراین اگر روزانه یک بار اینستاگرام را باز کنید، احتمالاً پست هایی را مشاهده می کنید که الگوریتم اینستاگرام مربوط به آن روز هستند. با این حال، اگر اینستاگرام را هر ساعت باز کنید، اینستاگرام سعی می کند مرتبط ترین محتوایی را که قبلاً ندیده اید به شما نشان دهد.

 

دنبال کردن حساب ها

اگر هزاران حساب در اینستاگرام را دنبال کنید، الگوریتم اینستاگرام باید محتوای بیشتری را مرتب کند تا تصمیم بگیرد که هر بار باز کردن برنامه چه چیزی را به شما نشان دهد. این بدان معناست که کاربرانی که تعداد زیادی از افراد را دنبال می کنند ممکن است از هر حساب شخصی کمتر ببینند، در حالی که کاربرانی که فقط چند حساب انتخاب شده را دنبال می کنند احتمالاً بیشترین بازدید را از نزدیکترین دوستان یا حساب های مورد علاقه خود دارند.

 

نحوه استفاده از اینستاگرام

اینکه کاربر تمایل دارد در مدت های کوتاه یا جلسات طولانی تر به مرور اینستاگرام بپردازد نیز می تواند بر آنچه الگوریتم نشان می دهد تأثیر بگذارد. اگر کاربری ترجیح می دهد بازدید کوتاه از اینستاگرام داشته باشد، الگوریتم اینستاگرام اطمینان حاصل می کند که ابتدا مرتبط ترین پست ها را نشان دهد، در حالی که برای کاربرانی که جلسات مرور طولانی تر را ترجیح می دهند، ممکن است کاتالوگ عمیق تری از محتوای تازه را برای مرور فراهم کند.

 

آیا عکس ها یا فیلم ها توسط الگوریتم اینستاگرام ترجیح داده می شوند

اینستاگرام به ویدیوها یا عکس های موجود در خبرمایه خود اهمیت نمی دهد. با این حال، اگر داده ها نشان دهد که کاربر خاصی ترجیح می دهد با فیلم ها بیش از عکس ها درگیر شود، آن کاربر خاص ممکن است محتوای ویدیویی بیشتری را در خبرمایه خود مشاهده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *