جدول محتواها

افرونه سئو یا SEO

در مقاله قبل بخشی از آموزش افرونه سئو یا SEO را گفتیم در این مقاله قصد داریم که ادامه آموزش افرونه سئو یا SEO را بگوییم 

 

  • منوی ظاهر جستجو

منوی ظاهر جستجو طراحی شده تا با اعمال تظیمات در آن، چگونگی نمایش سایت در نتایج جستجو را تعیین کنید. برخی از این تنظیمات در بخش “پیکربندی آسان” هم موجود بودند.

افرونه سئو یا SEO

سربرگ عمومی

در این سربرگ، تعیین می کنید که جداکننده نام و توضیحات سایت، چه علامتی باشد، شکل عنوان و توضیحات صفحه اصلی خود را در بخش “صفحه خانگی و صفحه اول” تعیین کرده و یا این صفحه را به طور مستقیم ویرایش نمایید، تعیین کنید که سایت را برای استفاده شخصی یا برای یک شرکت ایجاد کرده اید و اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.

 

سربرگ انواع محتوا

این بخش امکانات خوبی را برای سئوی داخلی سایت شما فراهم می کند. عنوان سئو و متای توضیحات مربوط به صفحه اصلی که در نتایج جستجو قابل مشاهده است، تعیین عنوان قالب نوشته ها، برگه ها و رسانه ها، تعیین ایندکس شدن یا نشدن ربات متا برای نوشته ها که امکان ذخیره نوشته ها توسط ربات ها و نمایش آن ها در نتایج جستجو را فراهم می کند، همچنین نمایش دادن تاریخ انتشار نوشته، فعال یا غیر فعال کردن جعبه یواست سئو هم از طریقراین بخش قابل انجام است.

 

سربرگ عناصر چند رسانه ای

در این بخش همان طور که راهنمای یواست سئو می گوید، بهتر است “تغییر آدرس URL های پیوست به خود پیوست” را بر روی بله تنظیم کنید.

 

سربرگ طبقه بندی ها

موارد ذکر شده در سربرگ انواع محتوا را می توانید برای برگه ها، رسانه ها، برچسب ها، دسته ها و … هم انجام دهید. این بخش ارتباط زیادی با سئو ندارد و به صورت دلخواه قابل تنظیم است.

 

سربرگ بایگانی

فعال بودن بخش بایگانی نویسنده (در صورت وجود بیش از یک نفر) در اکثر موارد به معنای ایجاد محتوای تکراری است. چرا که این بخش پست های شما را دوباره ایندکس می نماید. در صورت تمایل می توانید این تنظیمات را غیر فعال نمایید.

 

سربرگ مسیر راهنما

این سربرگ برای هدایت کردن کاربران به بخش های بالا دستی ایجاد شده است و به آن ها برای استفاده بهتر از سایت کمک می کند.

 

سربرگ RSS

تنظیمات RSS به شما اجازه می دهد تا با استفاده از متغیرها اطلاعات اتوماتیکی را در سایت تان وارد کنید. علاوه بر این باعث می شود تا بتوانید یک محتوای اضافه را به قبل یا بعد از پست خود بیفزایید. شما با استفاده از این قابلیت می توانید به ابتداو انتهای فید خروجی خود، یک تبلیغ را اضافه کنید؛ چرا که تنظیمات این بخش از کدهای زبان نشانه گذاری مارک آپ یا HTML پشتیبانی می کند.

 

  • منوی میز فرمان جستجو

در بخش میز فرمان جستجو، می توانید چگونگی ایندکس شدن سایت در گوگل را مورد بررسی قرار دهید. برای این کار باید سایت تان را به کنسول جستجوی گوگل متصل کنید. زمانی که این اتصال برقرار شود، سربرگ های جدیدی به منو افزوده خواهد شد.

افرونه سئو یا SEO

نحوه انجام این اتصال به این صورت است که باید بر روی “دریافت کد تصدیق گوگل” کلیک کنید. پس از آن باید وارد حساب گوگل خود شده و اجازه دسترسی یواست سئو را صادر کنید. پس از این کار، یک کد تصدیق برای شما ارسال می شود که باید آن را در بخش “کد تاییدیه گوگل…” کپی کنید.

اگر در سربرگ های جدیدی که به منو اضافه شده اند، جا به جا شوید، امکانات مختلفی را در اختیار خواهید داشت. به عنوان مثال می توانید خطاهای سایت مانند خطای 404 (صفحات یافت نشده) را مشاهده و اصلاح کنید.

 

  • منوی اجتماعی

به اشتراک گذاری پست ها در شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی بر روی سئوی وب سایت شما خواهد داشت. بیشترین توجه گوگل به محتوایی جلب می شود که لینک آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده یا به اشتراک گذاشته شود. پس سعی کنید تا با تولید محتوای دست اول و مفید، نظر کاربران را جلب نموده و باعث شوید تا آن محتوا را با دوستان شان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

افرونه سئو یا SEO

سربرگ حساب های کاربری

در این بخش باید اطلاعات کاربری خود در شبکه های اجتماعی را مانند آدرس پیج یا نام کاربری و شناسه تان وارد کنید.

 

سربرگ فیس بوک

افزودن داده متای Open Graph را فعال کنید. اگر سورس صفحات سایت ها را دیده باشید، حتما به تگ هایی که با “og” شروع می شوند، برخورده اید. (برای دیدن سورس یک سایت، بر روی یک بخش خالی از آن راست کلیک کرده و “view page source” را انتخاب کنید). تگ های مذکور با نام Open Graph شناخته می شوند. فعال بودن این تگ برای فیس بوک باعث اضافه شدن آن به تگ هدر سایت شما می شود. با این کار فیس بوک، به صفحه شما مانند یکی از آبجکت های خود در نظر گرفته و با آن ارتباط برقرار می کند.

در صورت داشتن اپلیکیشن در فیس بوک می توانید شناسه آن را در بخش “شناسه برنامه کاربردی فیس بوک” وارد کنید. تصویر سایت تان را هم در بخش “تنظیمات پیش فرض” آپلود کنید. این تصویر در زمان به اشتراک گذاری صفحه اصلی پروفایل شما و همچنین زمانی که مطلب بدون تصویری به اشتراک گذاشته می شود، ارسال خواهد شد.

 

سربرگ توئیتر

اگر اطلاعات سایت شما در توئیتر به اشتراک گذاشته شود، یک عکس و توضیحات مربوط به آن هم ارسال خواهد شد. برای این کار باید “افزودن اطلاعات کارت متای توئیتر” را فعال کرده و “نوع کارت پیشفرض جهت استفاده” را تعیین کرده باشید. این کارت مشابه تگ Open Graph برای فیس بوک است.

 

سربرگ پینترست

پینترست هم مانند سایر شبکه های اجتماعی به بهینه سازی و سئوی سایت شما کمک می کند. کافی است تا سایت خود را در آن تایید کنید. برای این کار می توانید از راهنمای یواست سئو و لینکی که در همین سربرگ برایتان در نظر گرفته شده استفاده کنید . کد تایید دریافتی را در بخش “تایید پینترست” وارد نمایید.

سپاس از همراهی شما دوستان عزیز برای ادامه اموزش افرونه سئو یا SEO لطفا مقاله بعدی را مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *