دیجیتال مارکتینگ بدون آنالیز یا رصد و اندازه گیری فرقی با بازاریابی سنتی ندارد. در هریک از کانال های بازاریابی آنلاین می توان تعاملات کاربران، کمپین ها و مخاطبان و… را رصد و داده های بدست آمده را تجزیه و تحلیل نمود و با توجه به نتایج حاصله استراتژی بازاریابی خود را بهبود بخشید.
هر یک از کانال های بازاریابی نیازمند ابزار و تکنیک های خاص خود جهت آنالیز و تحلیل هستند. تیم رایز مارکتینگ در انتخاب و پیاده سازی ابزار مناسب، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل آنها و ارائه ی گزارش های آماری به شما کمک می نماید که، نقاط ضعف و قدرت شما شناسایی می کند و با توجه به آنها استراتژی بازاریابی شما را بصورت مداوم بهبود می بخشد.